четвер, 16 березня 2017 р.

Конспект уроку природознавства 4 клас "Океани Землі"

Тема. Атлантичний, Північний льодовитий та Індійський океани
Мета. Сформувати в учнів уявлення про особливості  Атлантичного, Північного Льодовитого та Індійського океанів; продовжити навчати читати карту та працювати із нею, розвивати пізнавальний інтерес, уміння працювати з додатковою літературою; формувати вміння логічно міркувати, чітко висловлювати свою думку, здійснювати самоконтроль,  узгоджено працювати у групах, виховувати дбайливе ставлення до природи, до водного середовища, захоплюватися величчю природи.
Обладнання: контурні карти півкуль, малюнки тварин та рослин океанів, карти для груп, ребус, мультимедійна дошка, слайди, куб, мікрофон, таблички-назви команд, кольорові морські зірочки.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Видумуй, пробуй, твори!
Розум, фантазію прояви!
Активним і уважним будь.
І про кмітливість не забудь!
Я – особистість творча,
Я думаю,
Аналізую,
Я висловлюю свої судження,
Я хочу знати.




-          Молодці, отож вирушаємо у країну знань. На попередніх уроках  вивчали материки, а зараз за допомогою «Мозкового штурму» пригадаємо вивчене раніше.
·         Як називаються великі ділянки суші, що оточені морями і океанами?
·         Скільки материків на Землі? (6)
·         Який материк найбільший? (Євразія)
·         А який найтепліший? (Африка)
·         Назвіть найменший і найсухіший материк (Австралія)
·         Який материк є Батьківщиною картоплі? ( Північна Америка)
·         Який материк називаємо «Королевою холоду»? (Антарктида)
·         Третій за розмірами, на якому найродючіші ґрунти (Південна Америка)
Хвилинка синоптика
Температура повітря –
Стан неба –
Вітер –
Опади –
Відзначаємо день Наума «Наум – наведе на ум»
А тепер налаштуємося на роботу (відобразити настрій за допомогою морських зірочок різних кольорів)
-          Давайте пригадаємо, що буде, якщо у склянку води всипати сіль?
-           Якою стане вода у склянці?
-          Де у природі ми зустрічаємо солону воду?
Розгадування ребуса.
Вправа «Мікрофон»
-          Що очікуєте від уроку?
-          Про що хочете дізнатися?
-          Де хочете заочно побувати?
Тож рушаймо.  Дослідники океанів повинні наполегливо і старанно працювати, щоб дізнатися чогось нового, щоб отримати знання ми теж повинні бути:
О –
К –
Е –
А –
Н –
Перед роботою розімнемося і пограємо у гру « Чи вірите ви?» Слайд 9 ( Якщо відповідь  «так» – піднімаємо жовті зірочки, якщо «ні» - червоні)
  Звідки виникло слово «океан» (Слайд 10)
Щоб дізнатися багато нового і цікавого ми переглянемо відеофільм. Зараз ви уважно подивитеся і спробуєте запам’ятати, які ще є океани, крім Тихого і чим кожен із них характерний.
-          Отже, назви яких океанів ви почули?
-          Назви яких риб запам’ятали?
-          Який океан є найхолоднішим?
-          Який найтеплішим?
-          У якому океані є Саргасове море?
-          Який океан найсолоніший?
Щоб закріпити свої знання, попрацюємо групами. Зараз один представник від групи прийде і витягне назву своєї команди.
Як вигадаєте, «Крижинка» у якому океані живе?»
-          А «Перлинка»?
-          «Краплинка»?
Ви повинні створити колаж – презентацію свого океану, у якому мешкаєте, за допомогою кейсу – картинок у конверті, але застерігаю, що тварин і риб потрібно клеїти не усіх, які є у конверті, а лише тих, які мешкають у вашому океані. Про це ви дізнаєтеся зі сторінок підручника с.51-53. На це завдання ви маєте 7 хвилин.
Презентація проектів.
Атлантичний океан (одночасно діти переглядають слайди про той чи інший океан)
Індійський океан
Північний Льодовитий океан
-          Діти, Світовий океан у небезпеці:
·         Вбивають китів;
·         Виловлюють рибу;
·         Забруднюють воду.
Щоб уникнути страшної катастрофи, ми повинні звернутися до жителів планети Земля із проханням про бережливе ставлення до води у соціальних мережах інтернету.
А щоб вони вас почули, ви усією групою хором маєте вигукнути гасло на захист Світового океану. На підготовку у вас 2 хвилини.
На уроці гарно працювали, але чи все ви запам’ятали? Зараз перевіримо за допомогою тесту.
Візьміть аркуш паперу, підпишіть. Кожна відповідь має бути у новому рядочку і лише одним словом – назвою океану.
-          Чи змінився ваш настрій, покажіть зірочкою.
Підсумок уроку. Вправа «Кубування» (слайд 27)

Домашнє завдання (слайд 28)

Немає коментарів:

Дописати коментар