( тренінгове заняття)
Тема:« Права свої знай – та про правила й обов’язки свої не забувай»
Мета: розширити знання дітей про їхні особисті права, підвести учнів до розуміння
того, що необхідно не лише знати свої
права, але й сумлінно виконувати свої
обов’язки;прагнути розуміння необхідності виконувати правила поведінки в
школі;виховувати повагу до вчителів, однолітків та людей , що є старшими за
віком.Сприяти розвитку мислення, уяви, памяті і самостійності.
Обладнання: таблиця « Світова книга прав дитини», демонстраційний матеріал «Весела
абетка» (паровоз), презентація фізхвилинки, вислови про права і обов’язки,
роздатковий матеріал: бейджики, стрілочки ( для стежки), ватман для стежок, плакат з малюнком школи;
грамзапис мінус « Вчать у школі»
Хід заняття
І.Організація дітей
1.Емоційний настрій на заняття.
Ось
дзвінок нам дав сигнал,
Працювати час настав,
То ж і ми часу не гаймо,
Урок з «Права дитини» починаймо.
Працювати час настав,
То ж і ми часу не гаймо,
Урок з «Права дитини» починаймо.
2.
Вправа « Я ….,Я люблю……( діти називають своє ім’я та улюблене заняття)
Вчитель: - Щоб
розпочати наше заняття , нам потрібно об’єднатися у групи.
3.
Вправа « Світлофор»( діти об’єднуються по кольорам
світлофора: червоний, жовтий, зелений; учні
займають робочі місця)
ІІ.
Повідомлення теми заняття
1.
Пісня «Вчать у школі»
(Діти разом з учителем
наспівують слова пісні)
По складах читать слова,
Про закони і права,
Вчать у школі (3 рази).
Їх дотримуватись всіх,
І дорослих, і малих
Вчать у школі (3 рази)
По складах читать слова,
Про закони і права,
Вчать у школі (3 рази).
Їх дотримуватись всіх,
І дорослих, і малих
Вчать у школі (3 рази)
2.Правила роботи у групах.
- Для того, щоб наша
робота була ефективною, пропоную повторити правила роботи :
Дисципліна –підтримувати тишу в
класі , говорити з дозволу;
Толерантність – поважати думку іншого,
уважно слухати, не перебивати;
Активність- брати участь у всіх
подіях, вправах, ситуаціях;
Чесність і щирість – надавати правдиву
інформацію;
Піднята рука – відповідати, піднявши
руку.
ІІІ. Актуалізація знань учнів
1.
Вправа « Мозковий штурм»
Ø
Що таке права дитини?( кожна група обговорює і
доповідач висловлює міркування)
2.
Зачитування правила про права
Права – забезпечені законом
можливості мати, користуватися й розпоряджатися соціальними благами й
цінностями, користуватися основними свободами у встановлених законом межах.
Ø
Які права дітей втілені на малюнках?
( хлопчик і дівчинка – з іменами – право на ім’я ;
діти відпочивають- право на відпочинок;
діти разом з сім’єю
- право на сім’ю ;
діти в їдальні – право на повноцінне
харчування;
діти в лікарні –
право на медичне обслуговування;
діти сухають і дивляться телевізор, комп’ютер – право на
інформацію;
діти сидять за
партами – право на освіту.
Ø Повторення прав дитини за
плакатом « Світова книга прав дитини» ( діти зачитують « ланцюжком»)
Ø Всі діти мають право на…
-життя
-любов і
турботу
-виховання у сім'ї
-повноцінне
харчування
-відпочинок і дозвілля
-освіту
-медичну допомогу
-вільне спілкування
-інформацію
-усі діти рівні у своїх
правах
-особлива
турбота
дітям-інвалідам
-особлива турбота дітям без сімей….
ІV.Ознайомлення з новою темою
ІV.Ознайомлення з новою темою
1.Відгадування загадки.
Стоїть вулик придорожній,
Уночі завжди порожній (школа)
Чистенькі віконця сміються до сонця
Діточки довкола – це наша люба (школа)
- Чому у загадці школа порівнюється з вуликом? (Велика кількість учнів, всі працюють під час уроків, а це багато шуму).
Стоїть вулик придорожній,
Уночі завжди порожній (школа)
Чистенькі віконця сміються до сонця
Діточки довкола – це наша люба (школа)
- Чому у загадці школа порівнюється з вуликом? (Велика кількість учнів, всі працюють під час уроків, а це багато шуму).
- А шумно найбільше на перервах, бо не всі діти
чемно себе поводять, напевно не знають «Правил поведінки в школі», своїх
обов’язків.
2.Оголошення, представлення теми та очікувальних навчальних матеріалів.
(Використовую демонстраційний матеріал «Весела абетка» (Паровоз). У вікнах вагончиків з букв розрізної азбуки викладені слова: «Обов’язки», «Правила». Учні читають. Це і буде темою нашого уроку.
- Навіщо вивчати правила поведінки учнів в школі? (щоб їх не тільки знати, а й виконувати)
Учитель:
- Ви всі різні та несхожі одне на одного. Як же зробити так, щоб такі різні люди все ж таки жили з повагою одне до одного? Для цього існують правила, які регулюють стосунки між людьми. Життя змусило людей встановити багато різних правил, і ми маємо справу з ними на кожному кроці. Ось у нашому класі на стенді теж є «Правила нашого співжиття», «Правила для учнів». Всі ви повинні дотримуватись цих правил, щоб у школі під час уроків було тихо, щоб кожен мав своє місце за партою, щоб легше було вас навчати, а вам – учитися.
- Уявімо собі, що водії не дотримуються правил дорожнього руху. Що б тоді було?
3. Надання необхідної інформації.
а) Зачитування учнями - експертами віршованих правил поведінки в школі.
2.Оголошення, представлення теми та очікувальних навчальних матеріалів.
(Використовую демонстраційний матеріал «Весела абетка» (Паровоз). У вікнах вагончиків з букв розрізної азбуки викладені слова: «Обов’язки», «Правила». Учні читають. Це і буде темою нашого уроку.
- Навіщо вивчати правила поведінки учнів в школі? (щоб їх не тільки знати, а й виконувати)
Учитель:
- Ви всі різні та несхожі одне на одного. Як же зробити так, щоб такі різні люди все ж таки жили з повагою одне до одного? Для цього існують правила, які регулюють стосунки між людьми. Життя змусило людей встановити багато різних правил, і ми маємо справу з ними на кожному кроці. Ось у нашому класі на стенді теж є «Правила нашого співжиття», «Правила для учнів». Всі ви повинні дотримуватись цих правил, щоб у школі під час уроків було тихо, щоб кожен мав своє місце за партою, щоб легше було вас навчати, а вам – учитися.
- Уявімо собі, що водії не дотримуються правил дорожнього руху. Що б тоді було?
3. Надання необхідної інформації.
а) Зачитування учнями - експертами віршованих правил поведінки в школі.
(Учні тим часом у себе на
паперових «стрілочках» шукають це саме правило, але записане одним
реченням, прикріпляють на плакаті.Робота по групах . Потім з цих «стрілочок»
учні викладають на дошці «Стежину правил», яка веде до школи).
Правила –норми суспільного життя, які визначають дії людей,організацій, колективів
у певних життєвих ситуаціях.
1. Вчасно йди завжди до школи
Та не спізнюйся ніколи.
Вчись раніше пробудитись,
Щоб до школи не спізнитись.
1. Вчасно йди завжди до школи
Та не спізнюйся ніколи.
Вчись раніше пробудитись,
Щоб до школи не спізнитись.
2.Чемним
будь, завжди вітайся
І при цьому –
посміхайся.
Всіх вітай: дітей,
батьків,
Друзів і учителів.
3.Слухай
вчителя уважно
І веди себе поважно.
Щоб чогось не
пропустити
Та все добре
зрозуміти.
4.На
уроці не гукай,
Завжди руку
піднімай.
Там, де шум і крик
буває,
Працездатності
немає.
5.На
перерві в ігри грайся,
А не бігай, не
штовхайся.
Як ведеш себе негоже
–
Завжди травма бути
може.
6.До
порядку сам привчайся.
В роздягальні не
штовхайся.
Одяг власний
зберігай
І чужий не розкидай.
7.Школа
– це твій рідний дім.
Будь господарем у
нім.
Парти бережи і
стіни,
Скрізь поводь себе
відмінно.
8. Книжка
всім знання дає.
В кожній щось цікаве
є.
То ж на книжці
не малюй
Та не рви її, не
псуй.
9.В
нашій школі- учень ти
Скрізь дотримуйсь
чистоти.
Слідкувати завжди
треба,
Щоб порядок був у
тебе.
10.У їдальні
всі їдять,
Там не бігають –
сидять.
Як їси – не
поспішай,
Все прожуй, тоді
ковтай.
11.В
туалет йдуть за потреби,
Чистота там завжди
треба.
Пам’ятай
, що ти – людина
Й знати правила
повинна.
12.Підвіконня,
любі діти,
Не для того, щоб
сидіти.
Там хай квіточки
стоять.
Діти ж поруч
постоять.
13.В
школу з книжкою ідіть.
Зайві ж речі не
беріть.
Ними можна
травмувати.
Всім про це потрібно
знати.
14.По
перилах не з’їжджай.
В гру на східцях теж
не грай.
Сходи – це вже
небезпека
Й до біди тут
недалеко.
15.Наполегливо учися.
У житті це знадобиться.
Вчитись ти прийшов
до школи –
Не забудь про це
ніколи!
V.Фізхвилинка ( презентація)
VІ.Гра «Додай слово»
ü
Як прокинувся – вставай. Ти
до школи …( поспішай)
ü
Але й тут не поспішай.
Подивись, спочатку, чи нічого не забув, чи в портфелі все …. ( в порядку)
ü
В школі, в класі не брудни,
сміття бачиш …( підніми)
ü
Не носи в портфелі жуйки,
крейду, яблука, кнопки, цвяхи, сірники. А носи …( носовички)
ü
Будь охайним завжди сам,
уникай дірок і … ( плям)
ü
Вдома близьким не груби.
Менших захищай і … ( люби).
VІІ.Конкурс « З якої казки»
- Вгадати ім’я героя казки і які
правила поведінки порушив кожен із них або які права порушили проти них?
v
Хто утік від баби з дідом –
Не міг сидіти на
вікні.
Зустрів в лісі
різних звірів
І кожному співав
пісні?
А хитру лисицю
зустрів
І себе занапастив?
(« Колобок»- не слухав старших і попав у
біду).
v
В батька хлопчик дуже
гарний,
Незвичайний,дерев’яний.
Любить дуже батько сина забіяку ….(«Казка про Буратіно» –
не хотів вчитися у школі)
v
Працювала я у хатці,
Танцювала у палаці.
Є така у мене звичка —
Десь губити черевички.
(«Попелюшка» - примушували тяжко працювати)
Танцювала у палаці.
Є така у мене звичка —
Десь губити черевички.
(«Попелюшка» - примушували тяжко працювати)
v
Підробив він голосок,
Став малим співати.
Здогадалися вони:
Вовк — не наша мати.
(«Вовк і семеро козенят» – правила порушили козенята, а вовк порушив право -посягнув на життя козенят)
Став малим співати.
Здогадалися вони:
Вовк — не наша мати.
(«Вовк і семеро козенят» – правила порушили козенята, а вовк порушив право -посягнув на життя козенят)
v
Він звірят усіх лікує,
Від холери їх рятує.
Вилікує він за мить
Все, що в звірів заболить.
(«Айболить» - право на медичне обслуговування)
Від холери їх рятує.
Вилікує він за мить
Все, що в звірів заболить.
(«Айболить» - право на медичне обслуговування)
v
Сидить
півник на печі
Їсть смачненькі калачі.
Ось лисичка прибігає,
Півника мерщій хапає.
Біжить півень рятувати,
В лиса півника забрати.
(«Котик і півник», півник не слухав старших)
Їсть смачненькі калачі.
Ось лисичка прибігає,
Півника мерщій хапає.
Біжить півень рятувати,
В лиса півника забрати.
(«Котик і півник», півник не слухав старших)
VІІІ.Бесіда про обов’язки
1.
Вправа « Мозковий штурм»
ü Як ви розумієте значення
слова обов’язок ?(Кожна група обговорює , а доповідач висловлює думку)
2. Зачитування
правила.
Обов’язок - це
сукупність моральних зобов’язань людини перед суспільством.
(Обов’язок – це те, що ми повинні виконувати, щоб бути
корисними собі та оточуючим.Обов’язково
потрібно щось виконувати, хочеш ти цього, чи ні)
Ø
Який ваш головний
обов’язок?
( вчитися в школі, слухатися старших)
Ø
Коли ваші батьки стануть
старшими і немічними, який у вас буде обов’язок ?
( Доглядати їх в
старості, бо вони тепер дбають про вас малих)
3.Зачитування обов’язків з дошки ( на плакаті)
Ø Поважати права інших
людей
Ø Старанно вчитися у школі
Ø Виконувати посильну
роботу
Ø Берегти шкільне майно
Ø Бути чемними в школі,
вдома, на вулиці
Ø Дотримуватись правил
особистої гігієни
Ø Дотримуватись правил дорожнього руху
Ø Дотримуватись моральних
норм поведінки
Ø Охороняти природу
Ø Піклуватися про членів сімї, допомагати їм
Ø Поважати старших
ІХ.Підбиття підсумків
1.Вправа « Телеграма»
- І як підсумок нашого заходу попрошу Вас написати телеграму з 10-12 слів,
у якій будуть відповіді на такі запитання:
-Чи сподобалося тобі
заняття?
-Що було важливим?
- Чому навчилися?
- Що сподобалося?
2.Побажання
А на
завершення нашого заняття хочу вам побажати, щоб у вашому житті завжди все
складалося як найкраще, ростіть здоровими і щасливими!
Немає коментарів:
Дописати коментар