субота, 16 вересня 2017 р.

Календарне планування з української мови 4 клас

                                              Українська мова
(за підручником М. Д. Захарійчук, А. І. Мовчун)
І семестр – 63 год (4 години на тиждень)



з/п

Тема уроку


Дата

Примітка
Мова і мовлення (3 год)

1
Мова – жива скарбниця історії народу. Сучасна українська мова.


2
Розвиток мови. Старі і нові слова в мові. Висловлювання про мову.


3
Розвиток мовлення. Культура мовлення та спілкування в різних мовленнєвих ситуаціях.


Текст (10 год)

4
Закріплення поняття про будову текстів різних типів (опис, розповідь, есе). Тема і мета висловлювання. Заголовок.


5
Тема, основна думка в текстах-розповідях, описах, міркуваннях, формулювання основної думки.


6
Робота з текстом .Засоби звязку речень у тексті. Лексичні засоби для звязку речень в тексті. Редагування тексту.


7
Поділ тексту на частини. Складання плану з допомогою вчителя та самостійно. Спостереження за роллю абзаців.


8
 Розвиток  мовлення. Складання запитань і відповідей на задану тему.    ( Див. впр. 29 ).


9
Текст-міркування: твердження, докази, висновки. Побудова тексту-міркування.


10
Побудова тексту-розповіді. Написання листа. Особливості змісту та побудови есе.


11
Складання художніх і науково-популярних текстів-описів. Складання художнього і науково-популярного текстів-описів птаха .Замітка в газету.


12
Контрольна робота: диктант
____________________________


13
Аналіз контрольної роботи. Повторення й узагальнення вивченого з теми « Текст».                                   
                                                 Тема 1


                                                                                                        Речення (9 год)
14
 Повторення й узагальнення вивченого про види речень за метою висловлювання. Складання речень.


15
Повторення й узагальнення вивченого про головні і другорядні члени речення. Встановлення звязку слів у реченні.


16
Розвиток мовлення. Складання тексту опису за змістом малюнка       ( Див. впр. 58 ).


17
Встановлення зв’язку слів у реченнях. Визначення , за допомогою чого звязуються слова. Поширення речень словами та словосполученнями. Відновлення змісту деформованих речень.


18
Контрольна робота: діалог.
Поняття про однорідні члени речення. Головні та другорядні однорідні члени речення.


19
Контрольна робота: діалог.
 Спостереження за вживанням речень з однорідними членами в тексті. Кома при однорідних членах речення.



20





Контрольна робота: діалог.
Поєднання однорідних членів за допомогою інтонації, сполучників. Інтонація перелічування та протиставлення.


21
Контрольна робота: діалог.
Складання речень з однорідними членами речення, поширення їх залежними словами. Граматичні питання до однорідних членів речення.


22
Повторення і узагальнення вивченого з теми « Речення».  С. р.        
                                                 Тема 2                    


Слово. Значення слова. Частини мови(4 год)
23
Повторення й узагальнення знань і вмінь про лексичне значення слова


24
Розвиток мовлення. Робота з деформованим текстом: переставляння частин тексту, додавання кінцівки ( Див. впр. 87 ).


25
Будова слова. Спільнокореневі слова. Форми слова.



26
Спостереження за словами , що належать до різних частин мови.


Іменник (20 год)
27
Іменник як частина мови. Повторення вивченого.
Розширення уявлень про лексичне значення іменника (слова з абстрактним значенням: радість, сум, сміливість тощо).


28
Іменники-синоніми, іменники-антоніми. Багатозначність окремих іменників. Вживання іменників у прямому і переносному значеннях. Складання речень.


29
Рід іменників Віднесення іменника до одного з родів.
Змінювання іменників за числами.


30
Відмінки іменників. Початкова форма іменників. Письмо по пам’яті.


31
Закінчення іменників жіночого та чоловічого родів на –а, -я в однині


32
Розвиток  мовлення. Робота з деформованим текстом (заміна недоречно повторюваних слів).  (Див. впр. 117).


33
. Закінчення іменників жіночого роду на - а, (-я) в родовому відмінку однини .


34
Закінчення іменників жіночого роду на - а, (-я) в орудному відмінку .


35
Змінювання іменників чоловічого роду без закінчень в орудному відмінку однини .


36
Закінчення іменників чоловічого роду на – ар, - яр у родовому й орудному відмінках однини.


37
Закінчення іменників чоловічого роду – назв істот у давальному та місцевому відмінках однини.


38
Закінчення іменників середнього роду в однині.


39
  Зміна приголосних [г], [к], [х] на [з´], [ц´], [с´] перед закінченням в іменниках різного роду.


40
Розвиток мовлення. Вибірковий переказ тексту з елементами опису. (Див. впр. 146).


41
Спостереження за явищами чергування кореневих [і] з [е], [о] в окремих іменниках жіночого та чоловічого родів з основою на приголосний.


42
Закінчення іменників жіночого роду з кінцевим приголосним основи. Робота з прислівями та фразеологізмами .
 Навчальний діалог.


43
 Спостереження за закінченнями іменників у множині (таблиця відмінювання). Вправи на вживання правильних відмінкових закінчень іменників у множині. Робота в парах: відповіді на запитання.


44
Засвоєння літературних форм іменників у місцевому відмінку множини з прийменником по.


45
 Контрольна робота з мовної  теми «Іменник».


46
Аналіз контрольної роботи.  Розвиток умінь правильно використовувати прийменники з іменниками в різних відмінках.   Повторення й узагальнення вивченого з теми « Іменник».
                                                  Тема 3


Прикметник (17 год)
47
Прикметник як частина мови. Розвиток умінь упізнавати прикметники в тексті, спостереження за їх роллю у мовленні.


48
Розвиток мовлення. Складання твору-есе за прочитаним твором.       ( Див. впр.174).    


49
 Прикметники-синоніми, прикметники-антоніми. Уживання прикметників у прямому та переносному значеннях. 
 Складання речень.


50
Уживання прикметників у художніх та науково-популярних текстах. Усний переказ тексту.            


51
Змінювання прикметників за родами й числами в сполученні з іменниками.  Родові закінчення прикметників.


52
Відмінювання прикметників у сполученні з іменниками в однині та множині. Закінчення прикметників з основою на твердий приголосний.


53
Відмінювання прикметників з основою на м’який приголосний в однині та множині.  


54
 Визначення відмінків прикметників за відмінками іменників. Утворення словосполучень.


55
Розвиток мовлення. Детальний переказ тексту за колективно складеним планом.              Контрольна робота: письмовий переказ.     __________________________________


56
57
Аналіз контрольної роботи.    Уживання знака мякшення (ь) перед закінченням прикметників у родовому, давальному, орудному та місцевому відмінках однини. Доповнення вірша прикметниками.


58
59
Вимова й написання найуживаніших прикметників на –ськ-, -зьк-,-цьк-.Побудова сполучень слів і речень з прикметниками в різних відмінкових формах. Робота в групах:складання текстів.


60

Контрольна робота: списування.
_______________________________ Відмінювання прикметників у множині (таблиця відмінювання).


61
Аналіз контрольної роботи.  Вправи на вживання різних відмінкових форм прикметників у множині.


62
Розвиток мовлення.Складання запрошення на Новорічне свято.


63

 Закріплення знань про правопис прикметників у множині. Узагальнення вивченого.       
                                                     Тема 4




Немає коментарів:

Дописати коментар