Українська мова
(за
підручником М. Д. Захарійчук, А. І. Мовчун)
І семестр – 63 год (4 години на
тиждень)
№
з/п
|
Тема уроку
|
Дата
|
Примітка
|
Мова і
мовлення (3 год)
|
|||
1
|
Мова – жива
скарбниця історії народу. Сучасна українська мова.
|
|
|
2
|
Розвиток
мови. Старі і нові слова в мові. Висловлювання про мову.
|
|
|
3
|
Розвиток мовлення. Культура мовлення та спілкування
в різних мовленнєвих ситуаціях.
|
|
|
Текст (10
год)
|
|||
4
|
Закріплення
поняття про будову текстів різних типів (опис, розповідь, есе). Тема і мета
висловлювання. Заголовок.
|
|
|
5
|
Тема,
основна думка в текстах-розповідях, описах, міркуваннях, формулювання
основної думки.
|
|
|
6
|
Робота з
текстом .Засоби зв’язку
речень у тексті. Лексичні засоби для зв’язку
речень в тексті. Редагування тексту.
|
|
|
7
|
Поділ тексту
на частини. Складання плану з допомогою вчителя та самостійно. Спостереження
за роллю абзаців.
|
|
|
8
|
Розвиток
мовлення.
Складання запитань і відповідей на задану тему. ( Див. впр. 29 ).
|
|
|
9
|
Текст-міркування:
твердження, докази, висновки. Побудова тексту-міркування.
|
|
|
10
|
Побудова тексту-розповіді.
Написання листа. Особливості змісту та побудови есе.
|
|
|
11
|
Складання
художніх і науково-популярних текстів-описів. Складання художнього і
науково-популярного текстів-описів птаха .Замітка в газету.
|
|
|
12
|
Контрольна робота:
диктант
____________________________
|
|
|
13
|
Аналіз
контрольної роботи. Повторення й узагальнення вивченого з теми « Текст».
Тема 1
|
|
|
Речення (9 год)
|
|||
14
|
Повторення й
узагальнення вивченого про види речень за метою висловлювання. Складання речень.
|
|
|
15
|
Повторення й узагальнення вивченого про головні і
другорядні члени речення. Встановлення зв’язку слів у
реченні.
|
|
|
16
|
Розвиток мовлення.
Складання тексту опису за змістом малюнка ( Див. впр. 58 ).
|
|
|
17
|
Встановлення
зв’язку слів у реченнях. Визначення , за допомогою чого зв’язуються слова. Поширення
речень словами та словосполученнями. Відновлення змісту деформованих
речень.
|
|
|
18
|
Контрольна робота: діалог.
Поняття про
однорідні члени речення. Головні та другорядні однорідні члени речення.
|
|
|
19
|
Контрольна робота: діалог.
Спостереження за
вживанням речень з однорідними членами в тексті. Кома при однорідних членах
речення.
|
|
|
20
|
Контрольна
робота: діалог.
Поєднання однорідних членів за допомогою інтонації,
сполучників. Інтонація перелічування та протиставлення.
|
|
|
21
|
Контрольна
робота: діалог.
Складання речень з однорідними членами речення,
поширення їх залежними словами. Граматичні питання до однорідних членів речення.
|
|
|
22
|
Повторення і
узагальнення вивченого з теми « Речення».
С. р.
Тема 2
|
|
|
Слово.
Значення слова. Частини мови(4 год)
|
|||
23
|
Повторення й
узагальнення знань і вмінь про лексичне
значення слова
|
|
|
24
|
Розвиток мовлення.
Робота з деформованим текстом: переставляння частин тексту, додавання
кінцівки ( Див. впр. 87 ).
|
|
|
25
|
Будова
слова. Спільнокореневі слова. Форми слова.
|
|
|
26
|
Спостереження
за словами , що належать до різних частин мови.
|
|
|
Іменник (20
год)
|
|||
27
|
Іменник як частина мови. Повторення вивченого.
Розширення уявлень про лексичне значення іменника
(слова з абстрактним значенням: радість,
сум, сміливість тощо).
|
|
|
28
|
Іменники-синоніми,
іменники-антоніми. Багатозначність окремих іменників. Вживання іменників у прямому і переносному значеннях. Складання речень.
|
|
|
29
|
Рід
іменників Віднесення іменника до одного з родів.
Змінювання іменників за числами. |
|
|
30
|
Відмінки
іменників. Початкова форма іменників. Письмо по пам’яті.
|
|
|
31
|
Закінчення іменників жіночого та чоловічого родів на
–а, -я в однині
|
|
|
32
|
Розвиток мовлення. Робота з деформованим
текстом (заміна недоречно повторюваних слів).
(Див. впр. 117).
|
|
|
33
|
.
Закінчення іменників жіночого роду на -
а, (-я) в родовому відмінку однини .
|
|
|
34
|
Закінчення
іменників жіночого роду на - а, (-я)
в орудному відмінку .
|
|
|
35
|
Змінювання
іменників чоловічого роду без закінчень в орудному відмінку однини .
|
|
|
36
|
Закінчення
іменників чоловічого роду на – ар, - яр
у родовому й орудному відмінках однини.
|
|
|
37
|
Закінчення
іменників чоловічого роду – назв істот у давальному та місцевому відмінках
однини.
|
|
|
38
|
Закінчення
іменників середнього роду в однині.
|
|
|
39
|
Зміна
приголосних [г], [к], [х] на [з´], [ц´], [с´] перед закінченням -і в іменниках різного роду.
|
|
|
40
|
Розвиток мовлення.
Вибірковий переказ тексту з елементами опису. (Див. впр. 146).
|
|
|
41
|
Спостереження за явищами чергування кореневих [і] з
[е], [о] в окремих іменниках жіночого та чоловічого родів з основою на
приголосний.
|
|
|
42
|
Закінчення
іменників жіночого роду з кінцевим приголосним основи. Робота з прислів’ями та фразеологізмами .
Навчальний діалог.
|
|
|
43
|
Спостереження
за закінченнями іменників у множині (таблиця відмінювання). Вправи на
вживання правильних відмінкових закінчень іменників у множині. Робота в парах: відповіді на запитання.
|
|
|
44
|
Засвоєння літературних форм іменників у місцевому
відмінку множини з прийменником по.
|
|
|
45
|
Контрольна робота з мовної теми «Іменник».
|
|
|
46
|
Аналіз контрольної
роботи. Розвиток умінь правильно
використовувати прийменники з іменниками в різних відмінках. Повторення й узагальнення вивченого з теми
« Іменник».
Тема 3
|
|
|
Прикметник
(17 год)
|
|||
47
|
Прикметник як частина мови. Розвиток умінь
упізнавати прикметники в тексті, спостереження за їх роллю у мовленні.
|
|
|
48
|
Розвиток мовлення.
Складання твору-есе за прочитаним твором. ( Див. впр.174).
|
|
|
49
|
Прикметники-синоніми, прикметники-антоніми.
Уживання прикметників у прямому та переносному значеннях.
Складання речень.
|
|
|
50
|
Уживання
прикметників у художніх та науково-популярних текстах. Усний переказ
тексту.
|
|
|
51
|
Змінювання
прикметників за родами й числами в сполученні з іменниками. Родові закінчення прикметників.
|
|
|
52
|
Відмінювання
прикметників у сполученні з іменниками в однині та множині. Закінчення
прикметників з основою на твердий приголосний.
|
|
|
53
|
Відмінювання
прикметників з основою на м’який приголосний в однині та множині.
|
|
|
54
|
Визначення відмінків
прикметників за відмінками іменників. Утворення словосполучень.
|
|
|
55
|
Розвиток мовлення. Детальний переказ тексту за
колективно складеним планом.
Контрольна робота: письмовий
переказ.
__________________________________
|
|
|
56
57
|
Аналіз контрольної
роботи. Уживання знака м’якшення (ь) перед
закінченням прикметників у родовому, давальному, орудному та місцевому
відмінках однини. Доповнення вірша прикметниками.
|
|
|
58
59
|
Вимова й
написання найуживаніших прикметників на –ськ-,
-зьк-,-цьк-.Побудова сполучень слів і речень з прикметниками в різних
відмінкових формах. Робота в групах:складання текстів.
|
|
|
60
|
Контрольна робота: списування.
_______________________________
Відмінювання прикметників у множині (таблиця відмінювання).
|
|
|
61
|
Аналіз
контрольної роботи. Вправи на вживання
різних відмінкових форм прикметників у множині.
|
|
|
62
|
Розвиток мовлення.Складання запрошення на Новорічне
свято.
|
|
|
63
|
Закріплення знань про правопис прикметників
у множині. Узагальнення вивченого.
Тема 4
|
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар