Тема: Дружба – найдорожчий
скарб. Якоб і Вільгельм Грімм . "Бременські музиканти"(скорочено)
Мета Ознайомити учнів з німецькою народною
казкою. Визначати послідовність подій у казці.
Розвивати навички швидкого
правильного читання, увагу, мовлення учнів, читацьку пам'ять, поповнити
словниковий запас.
Вчити давати оцінні судження вчинкам
персонажів, розвивати фантазію та уяву, зв’язне мовлення, критичне мислення..
Виховувати почуття дружби та
взаємодопомоги, прищеплювати любов до народної творчості.
Хід уроку
1.Організація початку уроку.
2.Мовленнєва розминка.
Слайд 1-2
2.1 Читайте виразно. Запам'ятовуйте!
Півень півневі співав:
"Я сьогодні рано встав!"
Потім вилетів на пліт-
Заспівав на цілий світ:
"Я співати так люблю,
Що ніколи не просплю!"
3. Актуалізація опорних знань учнів.
- У яких країнах Європи ви побували,
вивчаючи народні казки?
-Сьогодні
казка запрошує нас у самий центр Європи,
де на берегах річок Ельби та Рейну розташувалася відома своїми мальовничими
краєвидами Німеччина.
Місто Бремен зустріне нас скульптурами
великих і маленьких осликів.
Слайд
3
-Подорожувати
ми будемо разом з однією незвичайною
групою. Відгадайте , хто її учасники?
Двічі родився, у школі не вчився,
А години знає (Півень)
Слайд 4
Сірий, та не вовк,
Довговухий та не заєць,
З копитами ,та не кінь.( осел)
Слайд 5
День мовчить, вночі гавчить,
Хто до господаря іде, знати дає.(пес)
Слайд 6
Має вуха, темний хвіст
Й дуже дивну звичку:
Спершу
добре він поїсть,
Потім
вмиє личко(кіт)
Слайд 7
- Хто здогадався, як
називається ця група?
-Послухаємо, як вони співають.
Звучить фрагмент пісні з мультфільму "Бременські
музиканти"
4. Повідомлення теми
та мети уроку.
Вправа
"Банани"Слайд 8- 9
-Прочитайте фразу і отримаєте ключове слово уроку.
Друбражба-найтидорожгрчийскаіммрб
(Дружба-найдорожчий скарб.
Брати Грімм)
-На уроці ми ознайомимося з німецькою народною казкою,
будемо вчитися визначати послідовність подій у творі, вправлятися у
правильному, виразному читанні та вибірковому читанні тексту.
Слайд 10
6. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.
Опрацювання німецької
літературної казки "Бременські музиканти"
6.1.Розповідь
вчителя про братів Грімм Слайд 11
Брати Грімм Якоб і
Вільгельм Грімм є одними з найбільш відомих казкарів Європи. Найбільш відомі їх
казки: «Хлопчик з пальчик», «Білосніжка і сім гномів», «Бременські вуличні
музиканти», «Спляча красуня»,« Червоний капелюшок», «Попелюшка» та багато інших
Якоб Людвіг Грімм і Вільгельм Карл Грімм народилися відповідно 4 січня 1785 року і 24 лютого 1786 року в Ханау поблизу Франкфурта (земля Гессен). В сім'ї було дев'ять дітей, лише шість з яких пережили дитинство.
Однак коли Якобу, старшому братові, було одинадцять років їх батько, Філип Вільгельм помер, і сім'я переїхала в тісну квартиру. Через два роки також помер їхній дідусь, залишивши їхню матір надіятися тільки на себе.
Обидва брати вступили у гімназію Фрідріха в місті Кассель, а потім обидва вчилися в Марбурзькому університеті.
У 1808 році, Якоб був назначений головним бібліотекарем короля Вестфалії, а в 1812 році брати Грімм опублікували свої перші томи казок. Вони отримали свої розповіді від жителів сіл і з інших джерел, таких, як вже опубліковані твори з інших культур і мов (наприклад з творів Шарля Перро). В їх співробітництві Якоб відшукував казки в той час як Вільгельм надавав їм літературної формі і дитячого стилю. У 1816 році Якоб став бібліотекарем в Касселі і Вільгельм працював його помічником.
Якоб Людвіг Грімм і Вільгельм Карл Грімм народилися відповідно 4 січня 1785 року і 24 лютого 1786 року в Ханау поблизу Франкфурта (земля Гессен). В сім'ї було дев'ять дітей, лише шість з яких пережили дитинство.
Однак коли Якобу, старшому братові, було одинадцять років їх батько, Філип Вільгельм помер, і сім'я переїхала в тісну квартиру. Через два роки також помер їхній дідусь, залишивши їхню матір надіятися тільки на себе.
Обидва брати вступили у гімназію Фрідріха в місті Кассель, а потім обидва вчилися в Марбурзькому університеті.
У 1808 році, Якоб був назначений головним бібліотекарем короля Вестфалії, а в 1812 році брати Грімм опублікували свої перші томи казок. Вони отримали свої розповіді від жителів сіл і з інших джерел, таких, як вже опубліковані твори з інших культур і мов (наприклад з творів Шарля Перро). В їх співробітництві Якоб відшукував казки в той час як Вільгельм надавав їм літературної формі і дитячого стилю. У 1816 році Якоб став бібліотекарем в Касселі і Вільгельм працював його помічником.
6.2 Читання казки
вчителем
-Чи сподобалась вам казка?
-Хто є її головними героями?
6.3 Перевірка
первинного сприйняття твору. Аудіювання.
Тест ( за програмою
my test, або на картках)
1.Хто побачив оселю?
а) кіт;
б)пес; в) півень.
2)На чий дім натрапили музики?
а) селянина; б) розбійників; в) пана.
3) Яким чином
позбулися друзі хазяїв дому?
а) налякали; б)
вигнали; в) попросилися переночувати;
4)Що спочатку зробили тварини в новому домі?
а) прибирали; б)
наїдались; в) полягали спати.
5) Яке прислів'я пояснює поведінку розбійників?
а) У страха очі великі;
б) Опікшись на молоці і води боїшся;
в)Чим хата багата , тим і рада.
6)Скільки було музикантів?
а) 5; б) 4; в).
6.4 Словникова робота
Слайд 12
- Прочитайте
пояснення слів.
Довбня- великий дерев' яний молот або дерев'яна палиця з потовщеним кінцем.
Мара-примара, привид.
Дременули- втекли.
Припічок-горизонтальна площина перед челюстями печі під комином, продовженням якої
є черінь печі.
Пазури- кігті.
Слайд 13
-Прочитайте
правильно слова."Юний диктор"
влаштуєшся
розбійницького
розкукурікався
забряжчали
гребенястий
чудовисько
найнебезпечніше
уперіщить
6.5Читання казки
учнями за частинами.
Слайд 14-15
1) Гра "Бджілка"
Напівголосне читання учнями тексту .
2) Гра "Квіточка"
Читає текст учень, на парту якого впала квіточка.
-Де вирішили переночувати друзі?
- Що побачив півень?
-Що побачив осел у будинку?
- Який план здійснили музики? Чому це їм вдалося?
-Знайдіть і прочитайте абзац, зміст якого відображений на
малюнку.
3)Читання "Естафета"
-Чи вдалося розбійникам вигнати друзів із будинку?
- Де залишилися жити четверо музикантів?
7. Узагальнення та
систематизація отриманих знань.
7.1 . Гра
"Встанови порядок"Робота в парах.
Слайд 16
- У поданих завданнях встановіть послідовність подій казки, проставте
нумерацію.
(3) Зустріли звірі кота.
(6)Почали радитись, як розбійників прогнати.
(1) Вигнав господар осла.
(7) Добре наїлися музиканти і міцно поснули.
(2) Пес та осел.
(5) Вирішили музики переночувати у великому місті.
(4)Півневі сподобалась рада.
(8) Розбійники боялися і близько підійти до свого дому.
7.2 Дослідницька
робота учнів. Перегляд фрагменту мультфільму "Бременські музиканти"Слайд 17
-Чи точно в мультфільмі відтворено події, описані в
прочитаному вами творі?
- Чим він відрізняється від казки братів Грімм?
7.3.Характеристика
героїв твору. Робота в групах.
Слайд 18
Пам'ятка. Як
розповісти про героя художнього твору.
1. Назва й автор твору.
2. Зовнішній вигляд героя.
3. Характер, поведінка героя.
4. Учинки та ставлення героя до оточуючих.
5. Авторське ставлення до героя.
6.Твоє ставлення до героя.
1 група- осел; 2 група- кіт;
3 група-пес; 4 група-півень.
7.4. Робота над
прислів'ями.
Слайд 19
- Яке прислів'я за змістом відповідає казці? Чому?
·
Дружба і братерство дорожче
будь-якого багатства.
·
Тепле словечко лежить
недалечко.
·
Сильний переможе десятьох,
а кмітливий - усіх.
8. Підсумок уроку.
-Чого навчилися на уроці?
-Що вам найбільше сподобалося?
-Чого вчить нас казка?
9. Домашнє завдання.(Диференційоване)
Слайд 20
Дстатній рівень-
читати та переказувати казку;
Високий рівень -створити буктрейлер до казки братів Грімм
"Бременські музиканти".
Немає коментарів:
Дописати коментар