Науково-методична
проблемна тема педагогів Костопільського району
на 3013 –
2017 роки
«Формування єдиного інноваційного освітнього
простору району на засадах особистісного орієнтованого навчання ,
компетентнісного підходу в умовах
інформатизації сучасного суспільства»
Науково-методична
проблемна тема
педагогів освітнього округу №1
Науково-методична
проблемна тема методичної роботи семінару-практикуму вчителів початкових класів
освітнього округ №1
«Формування особистості учня на основі якісної освіти,
розвитку його творчих можливостей, самовдосконалення через підвищення рівня
компетентності вчителя початкових класів у просторі сучасних освітніх
технологій»
Відділ освіти
Костопільської районної державної
адміністрації
Рівненської області
Костопільський районний
методичний кабінет
Освітній округ №1
Методична
робота
семінару-практикуму
вчителів початкових класів
освітнього округу №1
2016-2017 навчальний рік
Керівник
Плющ Юлія Олегівна
вчитель початкових класів
Костопільського НВК «ЗОШ І ст. –
гімназія ім. Т.Г.
Шевченка»
Вступ
Покажи мені - і я запам'ятаю;
Дай зробити - і я зрозумію.
китайське прислів'я
китайське прислів'я
ХХІ
століття називають «століттям освіти», «століттям гуманітарного мислення»,
«століттям творчої особистості».
Відродження національної школи,
підвищення її статусу вимагають піднесення загальної і професійної культури
освітян. Перехід до нового якісного стану діяльності загальноосвітньої
школи забезпечує підвищення рівня і результативності науково-методичної роботи з педагогічними
кадрами.
Мета розвитку освіти України, визначена
Національною доктриною, «полягає у створенні
умов для розвитку особистості і творчої самореалізації кожного
громадянина України, вихованні покоління людей, здатних ефективно працювати і
навчатися протягом життя, оберігати та примножувати цінності національної культури та громадянського суспільства, розвивати і
зміцнювати суверенну, незалежну, демократичну, соціальну та правову державу як
невід’ємну складову європейської та світової спільноти».
А тому все актуальнішими стають завдання:
-
забезпечення стратегічно-цільового підходу до організації навчання педагогічних кадрів;
-
формування інноваційної культури педагогів, здатних адекватно
сприймати інновації й творчо реалізовувати їх у практичній діяльності.
Провідна роль у
реалізації визначених завдань належить учителеві, який має працювати нині на
рівні сучасних вимог, постійно вдосконалюючись, розвиваючи і збагачуючи свою професійну компетентність, інноваційну
культуру, технологічний потенціал.
Теоретичною основою
запровадження інтерактивних методів навчання мусять бути системний, особистісно-зорієнтований та
діяльнісний підходи до побудови дидактичних процесів; теорія оптимізації педагогічного
процесу (Ю.К.Бабанський, М.М. Поташник), а також інваріантність процесу
навчання, уроку як конкретної форми існування процесу засвоєння знань і методу
навчання як мікродіяльності навчання.
Методологічною основою – розробки
сучасних українських та зарубіжних педагогів у галузі методів та технологій
навчання. Теоретичні та практичні розробки в цій галузі належать В.Гузєєву,
А.Гіну, О.Пометун, Л.Пироженко, А.Фасолі.
Якість освіти та її ефективність - одна з актуальних проблем освіти. Провідну роль у
забезпеченні ефективності освітнього процесу відіграє педагог, його професіоналізм.
Проблема підвищення професійної майстерності кожного педагога як і раніше залишається однією з найскладніших. Ні для кого не секрет, що іноді на організацію заходів витрачається багато сил, а віддача незначна мала. Чим же пояснити все це? Розмірковуючи з цього приводу, ми прийшли до висновку, що традиційні форми роботи втратили своє значення через низьку їх ефективності та недостатньою зворотного зв'язку. Сьогодні ми використовуємо нові, інтерактивні форми роботи, яким властиво залучення педагогів у діяльність і діалог, що передбачає вільний обмін думками.
Проблема підвищення професійної майстерності кожного педагога як і раніше залишається однією з найскладніших. Ні для кого не секрет, що іноді на організацію заходів витрачається багато сил, а віддача незначна мала. Чим же пояснити все це? Розмірковуючи з цього приводу, ми прийшли до висновку, що традиційні форми роботи втратили своє значення через низьку їх ефективності та недостатньою зворотного зв'язку. Сьогодні ми використовуємо нові, інтерактивні форми роботи, яким властиво залучення педагогів у діяльність і діалог, що передбачає вільний обмін думками.
Цінність
такого підходу в тому , що він забезпечує зворотний зв'язок , відвертий обмін
думками , формує позитивні відносини між співробітниками . Стрижнем
інтерактивних форм роботи з кадрами є колективні обговорення , міркування ,
аргументація висновків , змагання умів і талантів .
Така
форма роботи. як семінар-практикум вимагає дуже серйозної підготовки , так як
на такому семінарі вчителі знайомлять
присутніх колег з досвідом своєї роботи (навчальної , дослідницької ,
пошукової ) , проведеної протягом певного часу під керівництвом вченого- консультанта
або ж спеціалістів управління (відділу ) освітою .
У центрі уваги семінару- практикуму знаходяться не тільки теоретичні питання навчально -виховного процесу , а й практичні вміння і навички , що особливо цінно для зростання професійного рівня вчителів .
Семінари - практикуми є ефективною формою залучення педагогів до творчої , пошукової , експериментально - дослідної діяльності та підвищують їх педагогічну культуру.
У центрі уваги семінару- практикуму знаходяться не тільки теоретичні питання навчально -виховного процесу , а й практичні вміння і навички , що особливо цінно для зростання професійного рівня вчителів .
Семінари - практикуми є ефективною формою залучення педагогів до творчої , пошукової , експериментально - дослідної діяльності та підвищують їх педагогічну культуру.
Ураховуючи той
факт, що учителі початкових класів освітнього округу №1 продовжують працювати
відповідно до нового державного стандарту початкової загальної освіти, і
працюватимуть у 2016 – 2017 навчальному році над проблемною темою: «Формування
особисті учня на основі якісної світи, розвитку його творчих можливостей,
самовдосконалення через підвищення рівня компетентності вчителя початкових
класів у просторі сучасних освітніх технологій»та ставить перед собою такі
завдання:
·
опрацювати основні державні
вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів початкової школи і базові
положення Державного стандарту, що зумовлює чітке визначення результативної
складової засвоєння змісту освіти початкової загальної освіти;
·
широко впроваджувати практику роботи положення особистісно
зорієнтованого компетентнісного підходу, спрямованих на всебічний розвиток та
виховання особистості через формування в учнів повноцінних мовленнєвих,
читацьких, обчислювальних умінь та навичок, бажання і вміння вчитися;
·
продовжити вивчення вікових
та психологічних особливостей дітей молодшого шкільного віку у нових соціальних
умовах з метою кращого забезпечення ефективності навчально-виховного процесу;
·
спрямувати роботу
семінару-практикуму на становлення, розвиток і виховання особистості школяра,
яка володіє високим пізнавальним потенціалом, здатної до самореалізації,
самоосвіти, саморозвитку і самовиховання.
Шляхи реалізації
поставлених завдань:
·
Вивчення нормативних
документів, методичних рекомендації обласного інституту післядипломної освіти
педагогічних працівників, міського методичного кабінету щодо організації
навчально-виховного процесу у початкових класах.
·
Залучення всіх вчителів
округу у створену розгорнуту структуру семінару-практикуму.
·
Упровадження в
освітній процес положень ообистісно
зорієнтованого і компетентісного підходу.
·
Проведення тренінгів,
ділових ігор, практичної роботи щодо опанування методів і прийомів формування
ключових компетентностей учнів.
·
Організація у навчальних
кабінетах розвивального та емоційно-доброзичливого середовища, спрямованого на
створення ситуації успіху для кожного учня.
І
засідання
Дата
16 листопада 2016 року
Місце
проведення Костопільський НВК»ЗОШ і ст.
– гімназія ім. Т.Г. Шевченка»
Тема.
Підвищення ефективності
навчально-виховного процесу в початковій школі шляхом використання ІКТ
Форма
проведення Семінар-практикум
Людина, що не знає нічого, може
вчитися;справа
тільки в тому, щоб запалити в ній бажання
вчитися.
Д.
Дідро
Теоретичний блок
1. Відеопрезентація «Використання
ІКТ початковій школі»
Плющ Юлія Олегівна,
вчитель початкових класів
Костопільського НВК «ЗОШ І ст. –
гімназія
ім. Т.Г.Шевченка»
2. Можливості інтернету у
підготовці до уроку, у здійсненні індивідуалізації навчання.
Гаврилюк Наталія Василівна,
Вчитель
початкових класів
Костопільської ЗОШ №2
3. Скрабінг. Варіанти онлайн
і офлайн.
Бірюкова
Наталія Олегівна,
вчитель початкових класів
Костопільського НВК «ЗОШ І ст.-
Гімназія
ім. Т.Г. Шевченка»
Практичний блок
1. Створення блогу: від
теорії до практики.
2. Робота у групах. Програма
Movie Maker. Створення відео
презентацій.
ІІ засідання
Дата лютий
2017 року
Місце проведення
Костопільська ЗОШ №4
Тема. Використання компетентісних
завдань у навчанні молодших школярів.
Форма проведення
Учитись важко, а учить ще важче,
Але не мусиш зупинятись ти.
Як дітям віддаси усе найкраще,
Ти сам сягнеш нової висоти.
М. Сингаївський
Теоретичний блок
1.
Використання сучасних методів в активації навчальної
діяльності, спрямованих на формування ключових компетентностей.
2.
Модель компетентісного орієнтованого уроку.
Практичний блок
Мета.
Створити умови для становлення готовності вчителів початкових класів до реалізації компетентнісного підходу в навчанні школярів.
Завдання.
Сформувати у членів методичного об’єднання наступні компетенції:
вміння здійснювати самоаналіз професійної діяльності;
вміння здійснювати навчальне співробітництво і професійну комунікацію для вирішення практичних завдань навчальної та педагогічної діяльності;
вміння проектувати урок.
Розробити систему заходів з формування ключових компетенцій учнів у спеціально спроектованому освітньому середовищі початкової школи.
Форма проведення: презентація педагогічної ідеї.
ОБЛАДНАННЯ
«Концепція загальноосвітньої середньої освіти (12-річна школа)».
Картки для поділу на групи.
Наочні посібники для рефлексії.
Роздатковий матеріал для вивчення змісту різного роду компетенцій.
ПЛАН
1.Психологічний настрій „Все в твоїх руках”.
2.Входження в тему (метод „Асоціації”).
3.Теоретичне введення.
4.Робота в групах:
поділ на групи (метод „Класичні трійки”);
вивчення в групах змісту різного роду компетенцій (метод „Опрацювання теми в групі”);
розробка групами системи заходів з реалізації компетентнісного підходу на уроці в початковій школі (метод „ Дерево рішень”).
5.Обмін досвідом: „А я роблю так”.
6.Рефлексія „Все в твоїх руках”.
ХІД ЗАСІДАННЯ
1.Психологічний настрій „Все в твоїх руках”.
Притча.
Жив мудрець,який знав усе.Один чоловік захотів довести,що мудрець знає не все.Затиснувши в долонях метелика, він запитав:„Скажи, мудрець, який у моїх руках метелик: мертвий чи живий?”
А сам думає:„Скаже живий- я його придавлю руками, скаже мертвий-випущу”.
Мудрець,подумавши,відповів:„Все в твоїх руках”.
У наших руках можливість формувати особистість:
• допитливу, яка цікавиться, активно пізнає світ;
• вміє вчитися, здатна до організації власної діяльності;
• поважає і приймає цінності сім'ї та суспільства, історію і культуру кожного народу;
• доброзичливу, яка вміє слухати і чути партнера, яка поважає свою і чужу думку;
• готову самостійно діяти і відповідати за свої вчинки.
Входження в тему
(метод „Асоціації”)
Які асоціації виникають у вас, коли чуєте слово „компетентність”?
(Слова повинні починатися з букв даного слова).
К
О
М
П
Е
Т
Е
Н
Т
Н
І
С
Т
Ь
К-креативність...
О-організованість…
М-модернізація…
П-планування…
Е-ерудованість…
Т-толерантність…
Е-ефективність…
Н-новизна…
Т-творчість…
Н-науковість…
І-інноваційність…
С-співробітництво…
Т-терпимість…
Ь
3.Теоретичне введення
Що таке компетенція і компетентність?
Компетенція-необхідний комплекс знань,навичок,відношень (ставлення) та досвіду,що дозволяють ефективно здійснювати діяльність або певну функцію.
Компетентність-загальна здатність особистості (яка характеризується складними уміннями, навичками, які базуються на знаннях), що дозволяють ефективно здійснювати діяльність або певну функцію.
Концепція загальної середньої освіти (12-річна школа) проголошує освіту ХХI століття освітою для людини.Її стрижень-розвиваюча,культуротворча домінанта, виховання відповідальної особистості, яка здатна до самоосвіти і саморозвитку, вміє критично мислити, опрацьовувати різноманітну інформацію, використовувати набуті знання і вміння для творчого розв’язання проблеми, прагне змінити на краще своє життя та життя своєї країни.
Виходячи з концептуальних положень, середня загальна освіта має забезпечити умови для всебічного розвитку учнів.
Реалізація цієї мети вимагає осучаснення змісту шкільної освіти таким чином, щоб випускники 12- річної школи могли б швидко адаптуватися в самостійному житті, цілеспрямовано використати свій потенціал, як для самореалізації в професійному і особистому плані, так і в інтересах суспільства, держави.
Вчені визначили основні проблеми, з якими зустрічаються вчителі в цьому тисячолітті:
постійне ускладнення змісту освіти;
ускладнення проблем виховання;
розв‘язання складних професійно-педагогічних проблем;
робота в єдиному інформаційному середовищі, що передбачає раціональне використання інформаційних технологій у навчально-виховному процесі.
Усе це може здійснювати тільки вчитель з високою професійною компетентністю, розвинутими творчими здібностями, високим рівнем ерудованості,здібностей до безперервної освіти.
4.Робота в групах
Вивчення в групах різного роду
компетенцій
(метод „Опрацювання теми в групі”).
Інформаційна компетенція
Виражається в уміннях самостійно: інтерпретувати систематизувати, критично оцінювати і аналізувати отриману інформацію з позиції розв'язуваної задачі, робити аргументовані висновки, використовувати отриману інформацію при плануванні та реалізації своєї діяльності в тій чи іншій ситуації, структурувати отриману інформацію, представляти її в різних формах і на різних носіях, адекватних запитам споживача інформації.
Комунікативна компетенція
Виражається в уміннях самостійно: вступати в контакт з будь-яким типом співрозмовника (за віком, статусом, ступеня близькості і знайомства і т.д.), враховуючи його особливості; підтримувати контакт у зверненні, дотримуючись норм і правил спілкування, у формах монологу та діалогу, а також з використанням засобів невербального спілкування; слухати співрозмовника, проявляючи терпимість до чужої думки; висловлювати, аргументувати і в культурній формі відстоювати власну думку; грамотно вирішувати конфлікти у спілкуванні; змінювати при необхідності свою мовну поведінку; оцінювати успішність ситуації спілкування; коректно завершувати ситуацію спілкування .
Проблемна компетенція
Виражається в уміннях самостійно:
виявляти проблему в ситуаціях надлишкової інформації; формулювати мету; ділити мету на ряд послідовних завдань; знаходити альтернативні шляхи і засоби вирішення завдань, в тому числі оцінювати необхідність і засоби вирішення завдань; реалізовувати вибрані шляхи і засоби розв'язання проблеми; оцінювати ступінь проблеми і характер досягнутого просування.
Самоосвітня і громадянська компетенції
Самоосвітня компетенція.
Виражається в готовності людини до безперервної самоосвіти, саморозвитку, професійного та особистого зростання, вміння конструктивно виходити з криз розвитку.
Громадянська компетенція.
Готовність адекватно виконувати соціальну роль громадянина своєї держави і патріота своєї Батьківщини, включає момент соціально-культурної самоідентифікації, патріотичні цінності, правові та політологічні знання, виборчим вміння і т.д.
Розробка групами системи заходів
з реалізації компетентнісного підходу
на уроці в початковій школі
(метод „Дерево рішень”).
1. У початковій школі компетентнісний підхід повинен реалізовуватися шляхом формування у школяра системи ключових компетенцій, що складають його суб'єктивний досвід. Формування суб'єктивного досвіду має відбуватися за допомогою засвоєння змісту початкової освіти, представленого в різних сферах соціального досвіду:
• предметних знань (результат: «Я знаю ...»);
• загальнопредметних умінь («Я вмію ...»);
• творчості («Я створюю ...»);
• в емоційно-ціннісній сфері («Я прагну ...»).
2. Основним результатом діяльності вчителя початкових класів не повинна стати система знань, умінь і навичок сама по собі, а набір ключових компетенцій учнів в інтелектуальній, правовій, інформаційній та інших сферах особистості та створення умов для її реалізації.
3. Необхідно на перший план висувати не інформованість учня, а вміння вирішувати виникаючі в житті проблеми.
4. В якості результатів навчання розглядати не суму завчених знань, умінь і навичок, а здатність діяти в різних проблемних ситуаціях.
. Зміна моделі освіти вимагає перш за все зміни самого вчителя, готового досягати соціальних, комунікативних, інформаційних компетенцій, толерантності, самоосвіти і практико-орієнтованих знань і умінь в учнів.
5.Рефлексія „Все в твоїх руках”.
На аркуші паперу обводять ліву руку. Кожен палець - це якась позиція, за якою треба висловити свою думку.
Великий - для мене було важливим і цікавим ...
Вказівний - з цього питання я отримав конкретну рекомендацію ...
Середній - мені було важко (мені не сподобалося) ...
Безіменний - моя оцінка психологічної атмосфери ...
Мізинець - для мене було недостатньо ...
Створити умови для становлення готовності вчителів початкових класів до реалізації компетентнісного підходу в навчанні школярів.
Завдання.
Сформувати у членів методичного об’єднання наступні компетенції:
вміння здійснювати самоаналіз професійної діяльності;
вміння здійснювати навчальне співробітництво і професійну комунікацію для вирішення практичних завдань навчальної та педагогічної діяльності;
вміння проектувати урок.
Розробити систему заходів з формування ключових компетенцій учнів у спеціально спроектованому освітньому середовищі початкової школи.
Форма проведення: презентація педагогічної ідеї.
ОБЛАДНАННЯ
«Концепція загальноосвітньої середньої освіти (12-річна школа)».
Картки для поділу на групи.
Наочні посібники для рефлексії.
Роздатковий матеріал для вивчення змісту різного роду компетенцій.
ПЛАН
1.Психологічний настрій „Все в твоїх руках”.
2.Входження в тему (метод „Асоціації”).
3.Теоретичне введення.
4.Робота в групах:
поділ на групи (метод „Класичні трійки”);
вивчення в групах змісту різного роду компетенцій (метод „Опрацювання теми в групі”);
розробка групами системи заходів з реалізації компетентнісного підходу на уроці в початковій школі (метод „ Дерево рішень”).
5.Обмін досвідом: „А я роблю так”.
6.Рефлексія „Все в твоїх руках”.
ХІД ЗАСІДАННЯ
1.Психологічний настрій „Все в твоїх руках”.
Притча.
Жив мудрець,який знав усе.Один чоловік захотів довести,що мудрець знає не все.Затиснувши в долонях метелика, він запитав:„Скажи, мудрець, який у моїх руках метелик: мертвий чи живий?”
А сам думає:„Скаже живий- я його придавлю руками, скаже мертвий-випущу”.
Мудрець,подумавши,відповів:„Все в твоїх руках”.
У наших руках можливість формувати особистість:
• допитливу, яка цікавиться, активно пізнає світ;
• вміє вчитися, здатна до організації власної діяльності;
• поважає і приймає цінності сім'ї та суспільства, історію і культуру кожного народу;
• доброзичливу, яка вміє слухати і чути партнера, яка поважає свою і чужу думку;
• готову самостійно діяти і відповідати за свої вчинки.
Входження в тему
(метод „Асоціації”)
Які асоціації виникають у вас, коли чуєте слово „компетентність”?
(Слова повинні починатися з букв даного слова).
К
О
М
П
Е
Т
Е
Н
Т
Н
І
С
Т
Ь
К-креативність...
О-організованість…
М-модернізація…
П-планування…
Е-ерудованість…
Т-толерантність…
Е-ефективність…
Н-новизна…
Т-творчість…
Н-науковість…
І-інноваційність…
С-співробітництво…
Т-терпимість…
Ь
3.Теоретичне введення
Що таке компетенція і компетентність?
Компетенція-необхідний комплекс знань,навичок,відношень (ставлення) та досвіду,що дозволяють ефективно здійснювати діяльність або певну функцію.
Компетентність-загальна здатність особистості (яка характеризується складними уміннями, навичками, які базуються на знаннях), що дозволяють ефективно здійснювати діяльність або певну функцію.
Концепція загальної середньої освіти (12-річна школа) проголошує освіту ХХI століття освітою для людини.Її стрижень-розвиваюча,культуротворча домінанта, виховання відповідальної особистості, яка здатна до самоосвіти і саморозвитку, вміє критично мислити, опрацьовувати різноманітну інформацію, використовувати набуті знання і вміння для творчого розв’язання проблеми, прагне змінити на краще своє життя та життя своєї країни.
Виходячи з концептуальних положень, середня загальна освіта має забезпечити умови для всебічного розвитку учнів.
Реалізація цієї мети вимагає осучаснення змісту шкільної освіти таким чином, щоб випускники 12- річної школи могли б швидко адаптуватися в самостійному житті, цілеспрямовано використати свій потенціал, як для самореалізації в професійному і особистому плані, так і в інтересах суспільства, держави.
Вчені визначили основні проблеми, з якими зустрічаються вчителі в цьому тисячолітті:
постійне ускладнення змісту освіти;
ускладнення проблем виховання;
розв‘язання складних професійно-педагогічних проблем;
робота в єдиному інформаційному середовищі, що передбачає раціональне використання інформаційних технологій у навчально-виховному процесі.
Усе це може здійснювати тільки вчитель з високою професійною компетентністю, розвинутими творчими здібностями, високим рівнем ерудованості,здібностей до безперервної освіти.
4.Робота в групах
Вивчення в групах різного роду
компетенцій
(метод „Опрацювання теми в групі”).
Інформаційна компетенція
Виражається в уміннях самостійно: інтерпретувати систематизувати, критично оцінювати і аналізувати отриману інформацію з позиції розв'язуваної задачі, робити аргументовані висновки, використовувати отриману інформацію при плануванні та реалізації своєї діяльності в тій чи іншій ситуації, структурувати отриману інформацію, представляти її в різних формах і на різних носіях, адекватних запитам споживача інформації.
Комунікативна компетенція
Виражається в уміннях самостійно: вступати в контакт з будь-яким типом співрозмовника (за віком, статусом, ступеня близькості і знайомства і т.д.), враховуючи його особливості; підтримувати контакт у зверненні, дотримуючись норм і правил спілкування, у формах монологу та діалогу, а також з використанням засобів невербального спілкування; слухати співрозмовника, проявляючи терпимість до чужої думки; висловлювати, аргументувати і в культурній формі відстоювати власну думку; грамотно вирішувати конфлікти у спілкуванні; змінювати при необхідності свою мовну поведінку; оцінювати успішність ситуації спілкування; коректно завершувати ситуацію спілкування .
Проблемна компетенція
Виражається в уміннях самостійно:
виявляти проблему в ситуаціях надлишкової інформації; формулювати мету; ділити мету на ряд послідовних завдань; знаходити альтернативні шляхи і засоби вирішення завдань, в тому числі оцінювати необхідність і засоби вирішення завдань; реалізовувати вибрані шляхи і засоби розв'язання проблеми; оцінювати ступінь проблеми і характер досягнутого просування.
Самоосвітня і громадянська компетенції
Самоосвітня компетенція.
Виражається в готовності людини до безперервної самоосвіти, саморозвитку, професійного та особистого зростання, вміння конструктивно виходити з криз розвитку.
Громадянська компетенція.
Готовність адекватно виконувати соціальну роль громадянина своєї держави і патріота своєї Батьківщини, включає момент соціально-культурної самоідентифікації, патріотичні цінності, правові та політологічні знання, виборчим вміння і т.д.
Розробка групами системи заходів
з реалізації компетентнісного підходу
на уроці в початковій школі
(метод „Дерево рішень”).
1. У початковій школі компетентнісний підхід повинен реалізовуватися шляхом формування у школяра системи ключових компетенцій, що складають його суб'єктивний досвід. Формування суб'єктивного досвіду має відбуватися за допомогою засвоєння змісту початкової освіти, представленого в різних сферах соціального досвіду:
• предметних знань (результат: «Я знаю ...»);
• загальнопредметних умінь («Я вмію ...»);
• творчості («Я створюю ...»);
• в емоційно-ціннісній сфері («Я прагну ...»).
2. Основним результатом діяльності вчителя початкових класів не повинна стати система знань, умінь і навичок сама по собі, а набір ключових компетенцій учнів в інтелектуальній, правовій, інформаційній та інших сферах особистості та створення умов для її реалізації.
3. Необхідно на перший план висувати не інформованість учня, а вміння вирішувати виникаючі в житті проблеми.
4. В якості результатів навчання розглядати не суму завчених знань, умінь і навичок, а здатність діяти в різних проблемних ситуаціях.
. Зміна моделі освіти вимагає перш за все зміни самого вчителя, готового досягати соціальних, комунікативних, інформаційних компетенцій, толерантності, самоосвіти і практико-орієнтованих знань і умінь в учнів.
5.Рефлексія „Все в твоїх руках”.
На аркуші паперу обводять ліву руку. Кожен палець - це якась позиція, за якою треба висловити свою думку.
Великий - для мене було важливим і цікавим ...
Вказівний - з цього питання я отримав конкретну рекомендацію ...
Середній - мені було важко (мені не сподобалося) ...
Безіменний - моя оцінка психологічної атмосфери ...
Мізинець - для мене було недостатньо ...
Аналіз діагностування
вчителів
початкових класів
І освітнього округу м. Костополя
на 2016-2017 н. р.
№ з/п
|
Питання
|
Поділюся досвідом (добре знаю та вмію)
|
Частково обізнана (задовільно знаю та вмію)
|
Потребую допомоги
|
1.
|
Упровадження нового змісту початкової освіти.
Особливості викладання предметів у
початкових класах відповідно до нового Держстандарту
|
|
|
|
2.
|
Здійснення
ціле покладання уроку з урахуванням
таксономії розумових умінь (за Блумом)
|
|
|
|
3.
|
Упровадження у практику роботи особистісно
зорієнтованого навчання
|
|
|
|
4
|
Дотримання педагогічної етики
|
|
|
|
5.
|
Оптимальний вибір типу, структури уроку
|
|
|
|
6.
|
Упровадження елементів індивідуалізації т
диференціації на уроках
|
|
|
|
7.
|
Упровадження в практику роботи інноваційних
технологій
|
|
|
|
8.
|
Раціональне застосування форм і методів навчання
|
|
|
|
9.
|
Організація парної, групової діяльності учнів на
уроці
|
|
|
|
10.
|
Використання наочності, ТЗН
|
|
|
|
11.
|
Використання комп’ютерної техніки та
педагогічних програмних засобів на уроках
|
|
|
|
12.
|
Формування ключових компететностей молодших
школярів
|
|
|
|
13.
|
Активізація пізнавальної діяльності учнів
|
|
|
|
14.
|
Креативний розвиток молодших школярів у процес
вивчення основ наук.
|
|
|
|
15.
|
Формування вмінь самостійної роботи учнів у
процесі навчання
|
|
|
|
16.
|
Практична спрямованість навчання основ наук
|
|
|
|
17.
|
Вивчення якості навчальних досягнень учнів
|
|
|
|
18.
|
Робота з творчо обдарованими учнями
|
|
|
|
19.
|
Організація позакласної роботи з предметів
|
|
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар