Календарне планування
складено згідно з чинними «Навчальними
програмами для загальноосвітніх
навчальних закладів із навчанням українською мовою. 1-4 класи» (2012 р.)
Розклад уроків
№ п/п
|
Понеділ.
|
Вівторок
|
Середа
|
Четвер
|
П’ятн.
|
1
|
Читання
|
Іноземна
|
Читання
|
Природа
|
Математика
|
2
|
Письмо
|
Математика
|
Письмо
|
Трудове
|
Образотворче
|
3
|
Математика
|
Музика
|
Математика
|
Основи зд.
|
Читання
|
4
|
Природа
|
Читання
|
Фізкультура
|
Фізкультура
|
Письмо
|
5
|
Фізкультура
|
Письмо
|
Година спілк.
|
Розклад дзвінків
1 урок
|
2 урок
|
3 урок
|
4 урок
|
5 урок
|
8.00 – 8.35
|
8.50 – 9.25
|
9.50 –
10.25
|
10.40 –
11.15
|
11.30 –
12.05
|
Структура навчального
року
Семестри
|
02.09.2013 –
27.12.2013
|
13.01.2014
– 30.05.2014
|
||
Канікули
|
28.10. –
03.11
|
30.12.
- 12.01.
|
24.03. –
30.03.
|
|
За підручником М.Д.Захарійчук, В.О.Науменко
(7 год на тиждень + 1
год з варіативної складової)
Програму підготували:
М. С. Вашуленко, керівник творчого колективу,
завідувач кафедри теорії та методики початкового навчання Глухівського
національного педагогічного університету імені Олександра Довженка, академік
Національної академії педагогічних наук України, доктор
педагогічних наук, професор;
К. І. Пономарьова, старший науковий співробітник
Інституту педагогіки
НАПН України, кандидат педагогічних наук;
О. Ю. Прищепа, старший науковий співробітник
Інституту педагогіки
НАПН України, кандидат педагогічних наук;
В. О. Мартиненко, старший науковий співробітник
Інституту педагогіки
НАПН України, кандидат педагогічних наук;
С. О. Караман, завідувач кафедри української мови
Гуманітарного інституту Київського університету імені Бориса
Грінченка, доктор педагогічних наук, професор;
Н. І. Лунько, учитель початкових класів гімназії
імені Лесі Українки № 117
м. Києва, вчитель-методист
№ п/п
|
Тема уроку
|
Дата
|
Добукварний
період
|
||
1
|
Вступ.
Ознайомлення з «Букварем». Державний Гімн України. Опрацювання вірша Г. Чубач «Рідна мова».
(с.3)
|
|
2
|
Ознайомлення із зошитом для
письма, письмовим приладдям. Правила
сидіння за партою під час письма. Розмальовування малюнків.
|
|
3
|
Практичне ознайомлення зі словом,
реченням. Спосіб умовного
позначення речення. Складання речень за поданою графічною схемою. (с.4-5)
|
|
4
|
Правила користування письмовим
приладдям. Положення ручки
(олівця) в руці під час письма. Розфарбовування малюнків штрихами відповідної форми (прямими, півовальними).
|
|
5
|
Закріплення знань про речення.
Ознайомлення учнів зі складовою
будовою слова. Поділ слів на склади. Складання речень за поданою графічною моделлю. (с.6-8)
|
|
6
|
Розташування зошита на парті під
час письма. Рух кисті уздовж
рядка у процесі виконання графічних вправ.
|
|
7
|
Практичне уявлення про немовні
звуки. Складання речень за
малюнками і поданими графічними схемами.(с.8-11)
|
|
8
|
Основний рядок сітки зошита
(верхня, нижня рядкові лінії).
Зображення хвилястих ліній перервними і неперервними рухами руки. Письмо прямих ліній
у рядку в напрямку зліва
— направо і згори — вниз.
|
|
9
|
Практичне
уявлення про мовні звуки. Поняття «наголос».
Наголошений склад. Голосні та приголосні звуки. Позначення їх умовними
знаками. Ознайомлення зі словами, що є назвами предметів. (с.12-15)
|
|
10
|
Закріплення уміння писати в
рядку. Зображення хвилястих та
петельних ліній перервними і неперервними рухами руки. Письмо ламаних і
півовальних ліній у рядку.
|
|
11
|
Розвиток
умінь відповідати на запитання хто це?, що це? Тверді та
м'які приголосні звуки. Позначення їх умовними знаками.
Вправляння у звуковому аналізі мовлених слів.(С.16-19)
|
|
12
|
Міжрядкова
(допоміжна) лінія сітки зошита. Складання речень за малюнком. Письмо коротких
і довгих вертикальних ліній, ліній із заокругленням.
|
|
13
|
Ознайомлення зі словами, що є
ознаками предметів.
Вправляння у звуковому аналізі
мовлених слів. Складання речень.
С.(20-21) Робота з дитячою книжкою. Книжки бувають різні. Ознайомитися з читацькими інтересами
першокласників; формувати в учнів уявлення про різноманітність книжок;
викликати інтерес до спілкування з книжкою
|
|
14
|
Обведення
контурних малюнків та їх розмальовування. Закріплення вміння писати в рядку з
міжрядковою лінією короткі та довгі вертикальні лінії, лінії із
заокругленням. Розвиток зв'язного
мовлення. Формування аудіативних умінь за текстом
|
|
15
|
Ознайомлення
зі словами, що означають дії. Вправляння у звуковому аналізі мовлених слів.
Складання речень.
(с.22-25)
|
|
16
|
Похила лінія сітки зошита. Письмо
прямих похилих ліній, прямих
із заокругленням унизу в основному рядку і за його межами. Складання речень за малюнком і графічними схемами.
|
|
17
|
Закріплення
вмінь виконувати мовний аналіз слів та речень. Складання речень за поданими
графічними схемами. Бесіда на тему «Лісова школа». (с.26-29)
|
|
18
|
Письмо похилих ліній, прямих із
заокругленням вгорі та внизу.
Наведення елементів малюнка. Складання речень за малюнком і графічними схемами.
|
|
19
|
Розвиток
умінь відповідати на запитання хто?, який? Що робить? Звуковий аналіз
слів. Складання речень. Бесіда на тему «Мої книжки». (с.30-33)
|
|
20
|
Підготовчі вправи до написання
букв. Письмо великих і малих
півовалів. Розмальовування малюнків.
|
|
21
|
Моделювання звукової структури
слів. Складання речень за
поданою графічною схемою. (с.34-35)
|
|
22
|
Підготовчі вправи до написання
букв. Письмо великих і малих
овалів. Звуковий аналіз слів. Побудова звукових моделей слів.
|
|
23
|
Складання речень,
зв'язаних за змістом. Звуковий аналіз мовлених слів. Бесіда на тему «Моя
країна — Україна».(с.36)
|
|
24
|
Підготовчі вправи до написання
букв. Письмо прямих похилих
ліній із верхньою та нижньою петлями. Звуковий аналіз слів. Побудова звукових моделей слів.
|
|
25
|
Узагальнення знань учнів.
Звуковий аналіз слів. Складання речень і графічних моделей речень.
|
|
26
|
Підготовчі вправи до написання
букв. Безвідривне поєднання елементів.
Звуковий аналіз слів. Побудова звукових моделей слів. Складання речень за малюнком і графічними схемами.
|
|
27
|
Узагальнення знань учнів.
Звуковий аналіз слів. Складання речень і графічних моделей речень. Робота з дитячою книжкою. Як визначити, про що розповідається в книжці.
Формувати в першокласників уміння передбачати за орієнтирами книжки, про
що в ній розповідається; навчати учнів слухати казку, відтворювати її зміст
за запитаннями, називати персонажів твору, визначати, хто подобається, не
подобається, розігрувати епізоди
|
|
28
|
Закріплення вмінь писати вивчені
елементи букв. Звуковий аналіз
слів. Побудова звукових моделей слів. Складання речень за малюнком і графічними схемами. Розвиток зв'язного мовлення. «Осінь золота, осінь багата. Осінь у загадках». Спостереження за описом грибів, овочів у
загадках, які дарує нам осінь
|
|
Букварний
період
|
||
29
|
Звук [а], позначення його
буквою «а». Виділення звука [а] в складах і
словах. Звуковий аналіз слів.
|
|
30
|
Письмо малої букви а. Підготовчі графічні вправи.
Звуковий аналіз слів.
|
|
31
|
Закріплення
звукового значення букви «а». Звуковий аналіз слів. Закріплення вміння відповідати на
запитання який? яка?яке? які?
|
|
32
|
Письмо великої букви А. Написання буквосполучень аа, Аа. Підготовчі графічні вправи.
|
|
33
|
Звук [у], позначення його
буквою «у». Звуковий аналіз слів, його моделювання. Складання речень за
поданою графічною схемою.
|
|
34
|
Письмо малої букви у. Написання буквосполучень.
Виділення вивчених букв у
словах.
|
|
35
|
Закріплення
звукового значення букви «у». Розподіл предметів за семантичними групами «хто?— що?». Складання речень за графічними
схемами і малюнком.
|
|
36
|
Написання великої букви У в поєднанні з вивченими буквами. Підготовчі графічні вправи.
|
|
37
|
Звук [о]. Позначення його
буквою «о». Звуковий аналіз слів, його моделювання. Розділові знаки
наприкінці речення. Словниково-логічні
вправи.
|
|
38
|
Письмо малої букви о. Поєднання її з вивченими буквами. Виділення вивчених букв у словах.
|
|
39
|
Закріплення
звукового значення букви «о». Складання діалогу за малюнками. Звуковий аналіз слів.
|
|
40
|
Письмо великої букви О. Поєднання її з іншими буквами. Диктант вивчених букв.
|
|
41
|
Звук [и]. Позначення його буквою
«и».
Звуковий
аналіз слів. Складання речень за малюнком і графічними схемами. Робота з
дитячою книжкою. Не одяг красить людину, а добрі справи.
У книжках розповідається про хлопчиків і дівчаток. Формувати в учнів
уявлення про теми, які розкриваються в дитячих книжках; навчати зіставляти
зміст оповідання й малюнка до нього, міркувати над заголовком; виховувати
взаємну повагу між хлопчиками та дівчатками
|
|
42
|
Письмо малої букви и. Безвідривне з'єднання букв.
Розвиток зв'язного
мовлення. Словом можна описати. Опис улюбленої страви. Формувати
в учнів уміння вибирати слова для опису предмета, навчати розкривати його
різні якості (на основі оповідання і скоромовки); вивчити скоромовку, навчити
чітко промовляти її з пам’яті
|
|
43
|
Закріплення
звукового значення букви «и». Звуковий аналіз слів. Складання речень за малюнками та
графічними схемами.
|
|
44
|
Письмо великої букви И. Написання буквосполучення Ии. Звуковий аналіз слів. Диктант
вивчених букв.
|
|
45
|
Звук [м], позначення його
буквою «ем». Читання складів із
вивченими буквами, звуковий аналіз слів. Словниково-логічні вправи.
|
|
46
|
Письмо малої букви м, буквосполучень. Написання прямих і обернених складів із
буквою м, слів.
|
|
47
|
Закріплення
звукового значення букви «ем». Звуковий аналіз слів. Складання речень за малюнками і графічними
схемами. Прислів'я.
|
|
48
|
Письмо великої букви М. Підготовчі графічні вправи. Написання складів та слів із
буквою М.
|
|
49
|
Звук [і], позначення його
буквою «і». Читання складів, слів. Звуковий аналіз слів.
|
|
50
|
Письмо малої букви і. Написання буквосполучень,
складів. Розфарбовування
малюнків.
|
|
51
|
Закріплення
звукового значення букви «і». Буква «і»в ролі
окремого слова. Велика буква на початку речення. Складання речень за малюнками і
графічними схемами.
|
|
52
|
Письмо
великої букви І, поєднання її з
вивченими буквами. Написання слів і речень
|
|
53
|
Звуки [н], [н'], позначення їх
буквою «ен». Написання імен з великої букви. Читання складів, слів.
Читання і доповнення речень.
|
|
54
|
Письмо малої букви н, буквосполучень, складів із нею. Списування буквосполучень,
поданих друкованим шрифтом.
|
|
55
|
Закріплення
звукових значень букви «ен». Читання
складів, слів. Складання речень
за малюнками і графічними схемами.
Робота з дитячою книжкою. Велика і радісна подія у
твоєму житті, житті сім’ї: ти — першокласник, ти — першокласниця. Що
розповідає книжка? Книжка може бути
написана віршами. Розширювати уявлення дітей про теми, які розкриваються в
книжках для дітей; формувати в учнів уявлення про написання книжок віршами і
не тільки...; про художні, навчальні, довідкові книжки
|
|
56
|
Письмо великої букви Н. Підготовчі графічні вправи. Написання складів, слів і речень.
Диктант складів. Розвиток зв'язного
мовлення. Побудова речень за малюнками і змістом прочитаного твору. Уміння уявляти, фантазувати
за змістом прочитаного. Навчати учнів будувати
висловлювання за змістом прочитаного й намальованого; уявляти прочитане,
фантазувати, висловлювати свої мрії
|
|
57
|
Звук [в], позначення його
буквою «ве». Читання складів, слів. Звуковий аналіз слів. Словниково-логічні вправи.
|
|
58
|
Письмо малої букви в. Підготовчі графічні вправи. Письмо
буквосполучення вв.
Написання буквосполучень, складів та слів.
Звуко-буквений аналіз слів.
|
|
59
|
Закріплення
звукового значення букви «ве». Особові займен-ники, їх вживання в реченнях.
Читання і доповнення речень.
|
|
60
|
Письмо великої букви В. Підготовчі графічні вправи.
Написання складів, слів та
речень.
|
|
61
|
Звуки
[л],
[л'], позначення
їх буквою «ел». Звуковий аналіз слів із твердими й м'якими приголосними. Читання
складів, слів.
|
|
62
|
Письмо малої букви л. Підготовчі графічні вправи.
Написання складів і слів
із буквою л.
|
|
63
|
Закріплення
звукових значень букви «ел». Читання складів, слів. Словниково-логічні вправи. Анаграми
|
|
64
|
Письмо великої
букви Л.
Написання
складів, слів із літерами л, Л. Списування слів, поданих
друкованим шрифтом.
|
|
65
|
Звуки [с], [с'], позначення їх
буквою «ес». Закріплення
аналітико-синтетичних умінь. Читання слів. Читання і доповнення речень.
|
|
66
|
Письмо малої букви
с. Підготовчі графічні вправи. Написання складів і слів із буквою с.
Списування слів, поданих друкованим шрифтом.
|
|
67
|
Закріплення
звукових значень букви «ес». Читання слів. Опрацювання тексту. Анаграми.
|
|
68
|
Письмо великої
букви С, складів та слів із нею. Складання і записування речень.
|
|
69
|
Звук [к], позначення його
буквою «ка». Читання складів, слів. Словниково-логічні вправи. Робота з
дитячою книжкою. Ти — синочок. Ти — донечка. Що ще розповідає книжка
про тебе, про твоє життя. Розширювати уявлення дітей про теми, які
розкриваються в книжках; навчати сприймати узагальнений зміст: розповідається
про тебе, твоїх друзів, багатьох дівчаток і хлоп’яток; розширювати уявлення
про книжки: веселі, сумні; навчати зіставляти їх настрій з настроєм
персонажів, їхніми вчинками; виховувати уважність до своєї родини, розуміти й
цінувати батьківську турботу
|
|
70
|
Письмо малої букви к. Підготовчі графічні вправи.
Написання букви к у поєднанні з вивченими буквами.Розвиток
зв'язного мовлення. Наймиліше слово. Гарне слово. Словом можна виразити своє ставлення до того, про кого розповідаєш, з ким
розмовляєш. Формувати уявлення учнів про емоційне забарвлення слова; навчати
розуміти «настрій» слова, уміло ним користуватися під час спілкування
|
|
71
|
Закріплення
звукового значення букви «ка». Складання речень за малюнками і графічними схемами. Ребуси.
|
|
72
|
Письмо великої букви К. Підготовчі графічні вправи. Написання буквосполучень. Складання і
записування речень.
|
|
73
|
Звук [п], позначення його
буквою «пе». Удосконалення
навичок звукового аналізу слів. Читання складів, слів. Словниково-логічні
вправи.
|
|
74
|
Письмо малої букви
п.
Підготовчі
графічні вправи. Написання складів. Складання і записування слів із вивчених
букв.
|
|
75
|
Закріплення
звукового значення букви «пе». Аналітико-синтетичні вправи з вивченими буквами. Читання слів і
речень.
|
|
76
|
Письмо великої
букви П.
Написання
буквосполучень, слів та речень.
|
|
77
|
Звуки [р], [р'], позначення їх
буквою «ер». Читання складів,
слів. Виконання словниково-логічних вправ.
|
|
78
|
Письмо малої букви
р,
складів
і слів із нею. Списування слів, поданих друкованим шрифтом.
|
|
79
|
Закріплення
звукових значень букви «ер». Читання слів. Анаграми. Складання речень за малюнками та
графічними схемами.
|
|
80
|
Письмо великої
букви Р.
Підготовчі
графічні вправи.Написання складів, слів та речень. Списування із завданням
вставити пропущені букви.
|
|
81
|
Звуки [т], [т'], позначення їх
буквою «те». Читання складів,
слів. Звуковий аналіз слів. Словниково-логічні вправи.
|
|
82
|
Письмо малої букви
т.
Підготовчі
графічні вправи. Письмо складів та слів із буквою т.
|
|
83
|
Закріплення звукових
значень букви «те». Читання слів.
Опрацювання тексту. Робота з дитячою книжкою. Ти — онучок. Ти —
онучка. Що розкаже книжка про тебе і твою родину. Що найцінніше у твоєму
ставленні до дідуся і бабусі? Розширити уявлення в учнів про тематику дитячих
книжок; навчати дітей сприймати твір (оповідання) на слух; давати оцінку
вчинкам персонажів; розуміти основну думку; виховувати в дітей прагнення
поважати, виявляти турботу про старших, бути вдячними дідусям і бабусям за
їхню турботу
|
|
84
|
Письмо великої букви Т. Підготовчі графічні вправи. Написання складів, слів і речень.Розвиток
зв'язного мовлення. «Правильно запитати. Правильно
відповісти». Навчати учнів формулювати
запитання, правильно, точно, чітко відповідати на запитання; на матеріалі
вірша та оповідання, у яких є короткі запитання; формувати в учнів уміння
розширювати запитання, правильно користуватися звертанням
|
|
85
|
Звук [е], позначення його
буквою «е». Звуковий аналіз слів. Читання складів, слів. Опрацювання тексту.
|
|
86
|
Письмо
малої букви е. Написання складів, слів і речень. Диктант
складів.
|
|
87
|
Закріплення
звукового значення букви «е». Читання слів, тексту. Словниково-логічні вправи.
|
|
88
|
Письмо великої букви Е.
Підготовчі
графічні вправи. Написання
складів, слів та речень.
|
|
89
|
Звуки [д], [д'], позначення їх
буквою «де». Практичне засвоєння дзвінкої вимови звуків у кінці
складів і слів. Зіставлення
звуків [д] — [т].
Читання
слів.
|
|
90
|
Письмо малої букви д. Підготовчі графічні вправи.
Написання букви в складах
і словах.
|
|
91
|
Закріплення звукових
значень букви «де». Складання розповіді за серією малюнків.
|
|
92
|
Письмо великої букви Д,
складів та
слів із нею. Написання речень.
|
|
93
|
Звуки [з], [з'], позначення їх
буквою «зе». Дзвінке вимовляння цих звуків у кінці слів і складів. Читання
слів.
|
|
94
|
Письмо малої букви з. Підготовчі графічні вправи.
Написання складів та слів
із буквою з. Складання і записування речень.
|
|
95
|
Закріплення
звукових значень букви «зе». Читання слів. Опрацювання тексту.
|
|
96
|
Письмо
великої букви 3. Підготовчі графічні вправи. Написання
складів, слів, речень із буквою 3.
|
|
97
|
Буква «знак м'якшення»
(ь), позначення
нею на письмі м'якості приголосних. Звуко-буквений аналіз слів. Робота з
дитячою книжкою. Ти — братик. Ти — сестричка. Читаємо книжки, журнали, газети.
Узагальнити уявлення першокласників про тематику книжок, про джерела
інформації; ознайомити з особливостями розкриття теми про життя дітей у
книжках, зокрема про ставлення до старших (менших) братиків і сестричок;
розширити уявлення дітей про джерела інформації, про журнали, газети
|
|
98
|
Письмо букви ь окремо та у поєднанні з іншими
літерами. Написання
буквосполучень, слів і речень.Розвиток зв'язного мовлення. Побудова
запитань і відповідей на тему «Ти і твої ровесники, твої братики і сестрички»
за змістом прочитаних творів і серії малюнків до них. Навчати учнів
установлювати зв’язки між змістом прочитаного твору
й малюнком до нього, переданим настроєм, почуттями персонажів твору на
малюнка; формувати вміння будувати запитання, починаючи зі слів хто?, який?, що робить* вивчити
напам’ять мирилку, викликати бажання користуватися нею в потрібній момент
|
|
99
|
Закріплення букви «знак м'якшення».
Звуковий
аналіз слів. Складання речень за малюнками на тему «Малі помічники».
|
|
100
|
Письмо букви ь окремо та у поєднанні з іншими
літерами. Написання
буквосполучень, слів і речень
|
|
101
|
Звук [б], позначення його
буквою «бе». Звуко-буквений аналіз слів. Читання складів, слів.
|
|
102
|
Письмо малої букви б. Підготовчі графічні вправи. Складовий диктант. Написання
речень.
|
|
103
|
Закріплення звукового
значення букви «бе». Читання слів. Опрацювання тексту. Словниково-логічні вправи.
|
|
104
|
Письмо великої
букви Б,
складів,
слів та речень із нею. Навчальний диктант.
|
|
105
|
Звук [г], позначення його
буквою «ге». Звуко-буквений аналіз слів. Читання складів, слів.
|
|
106
|
Письмо малої букви г. Підготовчі графічні вправи.
Написання складів та слів
із буквою г.
|
|
107
|
Закріплення
звукового значення букви «ге». Читання слів. Опрацювання вірша А. Камінчука «Гарбузи».
Словниково-логічні вправи.
|
|
108
|
Письмо
великої букви Г. Підготовчі графічні вправи. Написання
складів та слів із буквою Г. Складання і
записування речень.
|
|
109
|
Звук [ґ], позначення його
буквою « ґе». Звуко-буквений аналіз слів. Читання складів, слів.
|
|
110
|
Письмо малої букви ґ. Підготовчі графічні вправи.
Написання складів, слів і
речень.
|
|
111
|
Закріплення
звукового значення букви «ґе «. Розподіл слів на
семантичні групи. Опрацювання вірша О. Орача.
Словниково-логічні вправи. Робота з дитячою книжкою. Ти — друг. Ти —
подруга. Розкриття теми «дружба» в художніх творах. Формувати уявлення учнів
про різноманітність тематики художніх творів, про ті теми, які близькі і
зрозумілі дитині; навчати учнів міркувати, для чого потрібно читати твори про
дружбу і друзів, як дружити, яким має бути друг; розвивати в першокласників
уміння сприймати твір на слух, давати оцінку вчинкам персонажів твору
|
|
112
|
Письмо великої букви Ґ. Підготовчі графічні вправи. Написання слів, словосполучень і
речень. Розвиток зв'язного
мовлення. . Зима-білосніжка. Зима надворі. Зима в поезії. Навчати розповідати про Діда Мороза, використовувати слова з тексту (яка
борода, кожушок, взуття). Будувати висловлювання-прохання до Святого Миколая
|
|
113
|
Повторення
вивчених літер. Звуко-буквений аналіз слів. Читання
складів, слів.
|
|
114
|
Повторення
написання вивчених літер. Підготовчі графічні вправи. Написання складів та
слів із вивченими літерами. Складання і записування речень .
|
|
115
|
Звук [ч], позначення його
буквою «че». Звуко-буквений аналіз слів. Читання складів, слів.
|
|
116
|
Письмо малої букви ч. Підготовчі
графічні вправи. Написання складів,
слів і речень. Ознайомлення із письмом у зошиті без друкованої основи.
|
|
117
|
Закріплення
звукового значення букви «че». Читання слів. Опрацювання вірша К. Перелісної «Чебрець».
Скоромовка.
|
|
118
|
Письмо великої букви Ч, складів та слів із нею.
Списування речень, поданих
друкованим шрифтом.
|
|
119
|
Звук [й], позначення його
буквою «ій» («йот»). Звуко-буквений аналіз слів.
Читання складів, слів. Опрацювання тексту.
|
|
120
|
Письмо малої букви
й,
буквосполучень
із нею. Підготовчі графічні вправи. Складання і записування слів.
|
|
121
|
Закріплення
звукового значення букви «йот». Буквосполучення йо. Слова, протилежні
за значенням. Опрацювання тексту.
|
|
122
|
Звук [х], позначення його
буквою «ха». Звуко-буквений аналіз слів. Читання складів, слів.
|
|
123
|
Звук [х], позначення його
буквою «ха». Звуко-буквений аналіз слів. Читання складів, слів.
|
|
124
|
Письмо малої букви
х,
складів
із нею. Складання і записування слів. Диктант прямих складів.
|
|
125
|
Закріплення
звукового значення букви «ха». Читання слів, речень. Бесіда на тему «Міста України».
Словниково-логічні вправи.
|
|
126
|
Письмо великої букви X. Написання буквосполучень,
слів. Списування речень, поданих
друкованим шрифтом.
|
|
127
|
Повторення
вивчених літер. Звуко-буквений аналіз слів. Читання
складів, слів. Робота
з дитячою книжкою. . Якими можуть бути
персонажі твору? Який ти? Ти — хоробрий. Ти — хоробра. Повторити ланцюжок тем
дитячих книжок; формувати в дітей уміння давати
характеристику персонажам твору за їхніми вчинками; розширити набір рис:
хороший друг, добрий, хоробрий
|
|
128
|
Повторення
написання вивчених літер. Підготовчі графічні вправи. Написання складів та
слів із вивченими літерами. Складання і записування речень. Розвиток зв'язного
мовлення. Продовження
оповідання. Навчати учнів придумувати й
правильно розповідати, як може закінчитися описана подія
|
|
129
|
Звук
[ж], позначення його
буквою «же». Дзвінка вимова звука [ж] у кінці складів та слів. Читання складів, слів. Робота
з дитячою книгою.
|
|
130
|
Письмо
малої букви ж. Підготовчі графічні вправи. Написання буквосполучень та слів з
буквою ж.
|
За підручником М.В.Богдановича, Г.П.Лишенка
(4 години на тиждень)
Програму
підготували:
О. В.
Онопрієнко, керівник творчого колективу, завідувач
лабораторії початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України, кандидат
педагогічних наук;
С. О.
Скворцова, професор кафедри математики та методики її
навчання ДЗ «Південноукраїнський національний педагогічний
університет
імені К. Д. Ушинського», доктор педагогічних наук;
Н. П.
Листопад, науковий співробітник лабораторії початкової освіти
Інституту педагогіки НАПН України
№ п/п
|
Тема уроку
|
Дата
|
Лічба. Властивості предметів. Просторові
відношення
|
||
1
|
Вступ.
Ознайомлення з підручником, зошитом і приладдям для уроків математики.
Актуалізація знань учнів, сформованих у перед дошкільний період (с. 3).
|
|
2
|
Лічба предметів.
Порівняння груп предметів. Поняття «найбільший — найменший». Підготовчі вправи до написання цифр (с. 4).
|
|
3
|
Лічба предметів. Порівняння предметів за
величиною («найвищий-найнижчий, однакові за висотою»). Напрям руху («вгору-вниз»).
Розміщення у просторі («на», «під») Підготовчі вправи до
написання цифр (с. 5).
|
|
4
|
Порядкова лічба. Лічба предметів зліва направо та спорава наліво.
Поняття «один», «всі», «решта». Розміщення предметів у просторі
і на площині. Підготовчі вправи до написання цифр (с.6).
|
|
5
|
Лічба
предметів. Об’єднання об’єктів у групу за спільною ознакою. Порівняння
предметів («найвищий-найнижчий», найдовший-найкоротший»/). Підготовчі вправи до написання цифр (с.7).
|
|
6
|
Лічба
предметів. Просторові відношення. Поняття «ліворуч», «праворуч», «між»,
«поряд», « по центру», «під». Підготовка
до написання цифр (с. 8).
|
|
7
|
Число і цифра. Поняття «один», «багато». Порівняння предметів.
Підготовчі вправи до написання цифр
(с. 9).
|
|
8
|
Лічба предметів. Позначення цифрами.
Співвідношення цифри і числа. Підготовчі вправи до написання цифр.
Узагальнення і систематизація знань учнів. (с. 10-11).
|
|
Нумерація чисел від 1 до
10
|
||
9
|
Число і цифра 1. Поняття «вищий
— нижчий», «короткий — довгий», «довший – ширший». Лічба
предметів. Написання цифри 1 (с. 12).
|
|
10
|
Число і
цифра 2. Лічба предметів. Монети номіналом «1 к.», «2 к.». Написання
цифри 2 (с. 13).
|
|
11
|
Лічба предметів.
Порівняння предметів. Поняття «однакової
довжини». Написання цифр 1 і 2
(с. 14).
|
|
12
|
Порівняння чисел. Знаки «>», «<», «=».Читання рівностей і нерівностей.. Написання цифр 1 і
2 (с. 15).
|
|
13
|
Число і
цифра 3. Порівняння чисел у межах 3. Формулювання суджень типу «якщо…, то…» Написання цифри 3. Порівняння
довжини і товщини предметів (с. 16).
|
|
14
|
Склад
числа 3. Прямі, криві та ламані
лінії. Замкнені й незамкнені Трикутник. Порівняння кількості предметів (с.
17).
|
|
15
|
Число і цифра 4. Порівняння чисел у межах
4. Написання цифри 4 (с.
18).
|
|
16
|
Склад
числа 4. Чотирикутник. Розпізнавання геометричних фігур. Написання вивчених
цифр (с. 19).
|
|
17
|
Закріплення знань про склад числа 4.
Розпізнавання геометричних фігур. Порівняння предметних множин за кількістю
елементів (с. 20).
|
|
18
|
Число і цифра 5.
Порівняння чисел у межах 5. Порядкова й кількісна лічба. Попереднє і
наступне числа. Написання цифри 5 (с. 21).
|
|
19
|
Склад числа 5.
Порівняння чисел у межах 5. П’ятикутник. Попереднє і наступне числа. Монета
номіналом «5 к.» (с. 22).
|
|
20
|
Закріплення знань про склад числа 5.
Порівняння чисел у межах 5. Написання цифр.
Порівняння висоти предметів. Відповідність числа кількості об’єктів (с.
23).
|
|
21
|
Ознайомлення з дією додавання. Знак «+».
Складання і читання прикладів на додавання за предметними малюнками (с.
24).
|
|
22
|
Складання прикладів на додавання за
малюнками. Попереднє і наступне числа. Розміщення предметів у просторі (на,
під, над). Порівняння за віком («молодший
— старший»). Порівняння
чисел (с. 25).
|
|
23
|
Число і цифра 6.
Порівняння чисел у межах 6. Складання й
читання прикладів на додавання за предметними малюнками. Порядкова лічба.
Написання цифри 6 (с. 26).
|
|
24
|
Склад числа б. П’ятикутник і
шестикутник. Порівняння чисел. Записування складу числа дією додавання (с.
27).
|
|
25
|
Закріплення знань про склад числа 6.
Складання й читання прикладів на додавання за малюнками. Розпізнавання
многокутників. Порядкова лічба (с. 28).
|
|
26
|
Число і цифра 7. Утворення числа
способом прилічу- вання 1. Порівняння
чисел у межах 7. Попереднє і наступне числа. Написання цифри 7 (с.
29).
|
|
27
|
Склад числа 7.
Дні тижня. Кількісна й порядкова лічба. Написання цифр (с. ЗО).
|
|
28
|
Перетин прямих.
Точка. Відрізок. Промінь. Порівняння відрізків за довжиною. Відповідність
кількості об’єктів числу (с. 31).
|
|
29
|
Число і цифра 8. Утворення чисел способом прилічу- вання 1. Порівняння чисел у межах 8. Додавання у випадку
трьох доданків. Послідовність чисел у межах 8. Написання цифри 8 (с. 32).
|
|
30
|
Склад числа 8. Складання рівностей за малюнками. Вправи на добір невідомого доданка.
Визначення загальної вартості за малюнками монет (с. 33).
|
|
31
|
Сантиметр.
Вимірювання довжини відрізків. Закріплення знань про склад числа 8. Доповнення рівностей (с. 34).
|
|
32
|
Число і цифра 9. Порівняння чисел у межах 9. Доповнення
рівностей. Вимірювання довжин відрізків. Написання цифри 9 (с. 35).
|
|
33
|
Склад числа 9. Доповнення рівностей. Вимірювання і порівняння довжин відрізків.
Порівняння чисел. Читання нерівностей (с. 36).
|
|
34
|
Складання
рівностей за малюнками. Послідовність чисел у межах 9. Порівняння чисел. Розпізнавання многокутників (с. 37).
|
|
35
|
Число 10. Послідовність чисел у межах 10. Порівняння чисел.
Записування числа 10 двома цифрами (с. 38).
|
|
36
|
Склад числа 10. Послідовність чисел у межах 10. Порівняння чисел.
Доповнення рівностей (с. 39).
|
|
37
|
Закріплення знань
про склад числа 10. Складання рівностей
за малюнками. Побудова відрізків заданої довжини. Монета номіналом «10 к.» (с. 40).
|
|
38
|
Назви компонентів
та результату дії додавання. Додавання за допомогою числового відрізка (с. 41).
|
|
39
|
Закріплення
вивченого матеріалу. Складання рівностей за малюнками. Обчислення виразів на
додавання (с. 42).
|
|
40
|
Ознайомлення з
дією віднімання. Знак «-». Складання прикладів на віднімання за числовим відрізком та предметними
малюнками. Складання рівностей за схемами (с. 43).
|
|
41
|
Складання і
розв’язування прикладів на віднімання та додавання за малюнками. Написання
чисел (с. 44).
|
|
42
|
Зв’язок дій
додавання і віднімання. Складання прикладів на віднімання із прикладів на додавання
за числовим відрізком. Вимірювання довжини відрізка та його побудова (с. 45).
|
|
43
|
Зв’язок дій
додавання і віднімання. Складання і читання прикладів на додавання й
віднімання. Написання чисел. Вимірювання довжини і креслення відрізків (с. 46).
|
|
44
|
Число і цифра 0. Віднімання
рівних чисел. Порівняння чисел. Написання цифри 0. Обчислення значення виразів за числовим
відрізком (с. 47).
|
|
45
|
Віднімання рівних
чисел. Обчислення значень виразів. Зв’язок дій додавання і віднімання.
Послідовність чисел від 0 до 10 (с.
48).
|
|
46
|
Обчислення
значень виразів. Порівняння чисел. Складання виразів із заданих чисел (с. 49).
|
|
47
|
Ознайомлення з
поняттям «задача». Структурні елементи задачі. Складання й розв’язування задач на знаходження
суми і остачі (с. 50).
|
|
48
|
Складання і
розв’язування задач. Порівняння чисел. Попереднє і наступне числа.
Узагальнення й систематизація знань учнів (с.
51-52).
|
|
Додавання і віднімання в межах 10.
Складання таблиць додавання і віднімання
|
||
49
|
Таблиці додавання
та віднімання числа 1. Розв’язування прикладів виду 4 + 1+1, 10-1-1. Складання й розв’язування задач. Доповнення
рівностей (с. 53).
|
|
50
|
Вправи і задачі
на засвоєння таблиць додавання й віднімання числа 1. Вимірювання
довжин відрізків. Повторення складу чисел. Складання виразів за малюнками (с. 54).
|
|
51
|
Таблиці додавання
й віднімання числа 2. Розв’язування прикладів виду 6 + 1+2, 7-2 +1,7 + 1—2. Віднімання за допомогою числового відрізка.
Складання і розв’язування задач (с. 55).
|
|
52
|
Вправи й задачі
на засвоєння таблиць додавання і віднімання числа 2. Порівняння виразу і
числа (с. 56).
|
|
53
|
Збільшення та
зменшення числа на кілька одиниць. Вправи на засвоєння таблиць додавання й
віднімання числа 2. Складання і розв’язування задач (с. 57).
|
|
54
|
Задачі на
збільшення чи зменшення числа на кілька одиниць. Вправи на засвоєння таблиць
додавання і віднімання числа 2. Порівняння виразу і числа (с. 58).
|
|
55
|
Таблиці додавання
й віднімання числа 3. Задачі на збільшення та зменшення числа на
кілька одиниць. Обчислення значень виразів (с. 59).
|
|
56
|
Вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання
числа 3. Задачі на збільшення числа на
кілька одиниць. Складання прикладів за малюнком (с. 60).
|
|
57
|
Задачі на знаходження остачі. Вправи на засвоєння
таблиць додавання і віднімання числа 3. Побудова відрізків (с. 61).
|
|
58
|
Назви компонентів та результату дії віднімання.
Таблиці додавання й віднімання числа 4. Розв’язування задачі на знаходження остачі.
Побудова відрізків (с. 62).
|
|
59
|
Вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання
числа 4. Задачі на знаходження суми й
остачі. Кругові приклади. Порівняння виразу і числа (с. 63).
|
|
60
|
Задачі на знаходження суми й остачі. Вимірювання
довжин сторін многокутників. Побудова фігур за зразком (с. 64).
|
|
61
|
Таблиці додавання й віднімання числа 5. Задачі на
збільшення і зменшення числа на кілька одиниць. Обчислення значень виразів (с. 65).
|
|
62
|
Задачі на різницеве порівняння. Вправи на
засвоєння таблиць додавання та віднімання числа 5. Кругові приклади (с. 66).
|
|
63
|
Вправи на засвоєння таблиць додавання і
віднімання. Задача, яка містить поняття «стільки
ж».
Задачі на різницеве порівняння. Побудова відрізків (с. 67).
|
|
64
|
Таблиці додавання і віднімання числа 6. Задача на різницеве
порівняння. Порівняння задач. Обчислення значень виразів. Побудова відрізків
(с. 68).
|
|
65
|
Вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання
числа 6. Розв’язування
і порівняння задач (с. 69).
|
За підручником Т.Г.Гільберг,
Т.В.Сак
(2 год на тиждень)
Програму
підготували:
Т. Г.
Гільберг, керівник творчого колективу, завідувач
кафедри теорії та методик природничо-математичних дисциплін та
технологій Хмельницького обласного інституту післядипломної педагогічної
освіти, кандидат географічних наук, доцент;
Т. В. Сак, завідувач лабораторії
інтенсивної педагогічної корекції
Інституту спеціальної
педагогіки НАПН України, доктор психологічних наук, професор;
Д. Д.
Біда,
доцент кафедри природничо-математичної освіти
Львівського
обласного інституту післядипломної педагогічної освіти,
кандидат педагогічних
наук
№ п/п
|
Тема уроку
|
Дата
|
Вступ
|
||
1
|
Вступ. Для чого ми вивчаємо
природознавство (с.
3-5).
|
|
Світ,
у якому ти живеш
|
||
2
|
Що треба знати про природу.
Нежива і жива природа(с.
6-7).
|
|
3
|
Як
людина пізнає світ (с.
8-9).
|
|
4
|
Спостереження
і досліди (с.
10-11).
|
|
5
|
Природні та рукотворні тіла (с. 12-13).
|
|
6
|
Урок-екскурсія. Ознайомлення з об'єктами неживої
та живої природи.
|
|
7
|
Практична робота: дослідження дрібних частин
предмета(с.
14-15).
|
|
8
|
Організми, їх ознаки (с. 16-17).
|
|
9
|
Що потрібно
організмам для життя (с.
18-19).
|
|
10
|
Різноманітність
рослин (с.
20-21).
|
|
11
|
Різноманітність
тварин (с.
22-23).
|
|
12
|
Із чого людина
виготовляє предмети вжитку. Дослідницький практикум «Із чого це
виготовлено?» (с. 24-25).
|
|
13
|
Значення
природи для людини (с.
26-27).
|
|
14
|
Бережливе ставлення до природи.
Правила поведінки в природі (с. 28-29).
|
|
15
|
Урок-екскурсія. Спостереження за осінніми змінами
в живій і неживій природі.
|
|
16
|
Узагальнюючий
урок за темою «Світ, у якому ти живеш».
|
|
Світ
неживої природи
|
||
17
|
Сонце в
нашому житті (с.
30-31).
|
|
18
|
Які властивості
має вода. Демонстрація властивостей води (безбарвна,
прозора, набуває форми посудини, тече). Дослідницький практикум «Куди зникає вода
з калюжі?» (с. 32-33).
|
|
19
|
Вода в
природі та в житті людини (с. 34-35).
|
|
20
|
Повітря. Демонстрація властивостей
повітря (існує навколо
нас, без запаху, прозоре, займає увесь доступний простір). Значення повітря
для живої природи (с.
36-37).
|
|
21
|
Ґрунт.
Значення грунту для живої природи і господарської діяльності людини (с. 38-39).
|
|
22
|
Гірські
породи, їх значення для людини (с. 40-42).
|
|
23
|
Практична робота: ознайомлення з колекцією гірських
порід рідного краю (с.
42-43).
|
|
24
|
Узагальнюючий урок
за темою»Світ неживої природи».
|
|
Світ живої природи
|
||
25
|
Рослини. Яку будову має рослина. Практична робота: вивчення
будови рослин (с.
44-45).
|
|
26
|
Які бувають рослини (дерева,
кущі, трав'янисті рослини)
(с. 46-47).
|
|
27
|
Листяні
та хвойні рослини (с.
48).
|
|
28
|
Дикорослі
та культурні рослини (с.
49-50).
|
|
19
|
Кімнатні
рослини (с. 51).
|
|
30
|
Практична робота: правила
догляду за кімнатними рослинами
(с. 52-53).
|
|
31
|
Тварини.
Дикі та свійські тварини (с.
54-55).
|
|
32
|
Хто такі комахи. Дослідницький
практикум «Як живуть мурахи?»
(с. 56-58).
|
(1 година на
тиждень)
За
підручником О. В. Гнатюк
№ п/п
|
Тема уроку
|
Дата
|
1
|
• Вступ.
Що вивчає предмет «Основи здоров’я» (с. 3-7).
•
|
|
2
|
• Наша школа. Практична робота: знайомство зі школою
(с. 8-10).
|
|
3
|
• Безпека у школі
(с.11-12).
•
|
|
4
|
•
Рости здоровим! Здоров’я та його ознаки (с.
13-14)
•
|
|
5.
|
•
Ознаки хвороби. Профілактика рорушень здоров’я
(с. 15-17).
•
|
|
6.
|
•
Як росте і розвивається людина. Практична робота: вимірювання зросту
і маси тіла людини. (с. 18-22).
•
|
|
7.
|
•
Дбай про своє здоров’я! Практична робота:
фізкультхвилинка для зменшення втоми і підвищення працездатності
(розслаблення очей і м’язів рук,тулуба) (с. 21-25).
•
|
|
Фізична складова здоров’я
|
||
8.
|
•
Щоденне піклування про соє здоров’я.
Розпорядок дня. Практична робота:
складання
розпорядку дня (с. 27- 31).
•
|
|
9.
|
•
Стеж за поставою! Як правильно сидіти за
партою. Практична робота: вправи для
формування правильної постави і стопи (с.32-37)
•
|
|
10.
|
•
Твоє робоче місце. Практична робота:як складати портфель
(с. 38-40).
•
|
|
11.
|
•
Чистота – запорука здоров’я (с.41-43).
•
|
|
12.
|
•
Доглядай за своїм тілом! Правила особистої
гігієни. Практична робота: як правильно мити
руки (с. 44-47).
•
|
|
13.
|
•
Харчуйся правильно! Овочі, фрукти, молочні
продукти, їх значення для росту й розвитку (с. 48-50).
•
|
|
14.
|
•
Фізичні вправи (с.51-53).
•
|
|
15.
|
•
Загартовуйся! (с. 54-57).
•
|
|
16.
|
•
Відпочинок. Активний і пасивний відпочинок (с.
58-59)
•
|
(1 година на
тиждень)
За
підручником В. П. Тименка, І М Веремійчика та робочим зошитом «Майстер –
саморобко » А. В. Бровченко, Н. Ф. Копитної
№ п/п
|
Тема уроку
|
Дата
|
1
|
Вступ. Місце праці і професії в житті
людини. Правила організації робочого місця на уроці. Матеріали, інструменти
та пристосування, необхідні для роботи. Практична робота: практичне
ознайомлення з інструментами, прийомами безпечної роботи, правилами поведінки
з ними.
|
|
2
|
Папір. Види паперу. Загальне уявлення про виробництво паперу.
Послідовність дій під час виготовлення виробів із паперу. Практична робота: виготовлення
закладки.
|
|
3
|
Рвання паперу. Властивості паперу. З’днання відірваних частин
паперу за допомогою склеювання. Аплікація. Послідовність дій під час
виготовлення аплікації із рваних частин паперу. Практична робота: виготовлення аплікації із рваних
частин паперу.
|
|
4
|
•
Різання
паперу.
Різання паперу ножицями. Різання по
прямій лінії і по лінії згину. Практична робота: різання паперу і
картону по згину, різання найпростіших форм.
•
|
|
5.
|
•
Різання
паперу.
Різання паперу ножицями. Поняття
«шаблон». Нанесення зображення на папір за допомогою шаблону, трафарету.
Копіювання зображення за допомогою шаблону. Практична робота: вирізання
найпростіших форм, розмічених за допомогою шаблону; створення аплікацій із
вирізаних форм.
•
|
|
6.
|
•
Симетричні
форми. Симетрія у природі. Послідовність дій під
час виготовлення простих симетричних форм із паперу. Практична робота: вирізання деталей
виробів симетричної форми; створення аплікацій із вирізаних простих симетричних форм.
•
|
|
7.
|
•
Згинання і
складання паперу. Раціональне використання паперу.
Послідовність дій пад час згинання паперу. Ознайомлення із технікою оригамі. Практична робота: створення
найпростіших виробів у техніці оригамі.
•
|
|
8.
|
•
Згинання і
складання паперу. Послідовність дій пад час згинання
паперу.Техніка ори гамі. Практична
робота: створення
найпростіших виробів у техніці оригамі.
•
|
|
9.
|
•
Аплікація з
паперу. Види
аплікацій. Ескіз виробу. Послідовність дій під час створення аплікацій. Практична робота: виготовлення
пейзажу.
|
|
10.
|
•
Аплікація з
паперу. Види
аплікацій. Ескіз виробу. Послідовність дій під час створення аплікацій. Практична робота: виготовлення
натюрморту.
•
|
|
11.
|
•
Аплікація з
паперу. Види
аплікацій. Ескіз виробу. Послідовність дій під час створення аплікацій. Практична робота: виготовлення
комбінованих атлікацій.
•
|
|
12.
|
•
Аплікація з
паперу. Види
аплікацій. Ескіз виробу. Послідовність дій під час створення аплікацій. Практична робота: виготовлення
сюжетних казкових композицій.
•
|
|
13.
|
•
Робота із
природними матеріалами. Природні матеріали ті їх використання для виготовлення
виробів. Підготовка природних матеріалів до роботи. Інструменти для
роботи. Послідовність дій під час
виготовлення аплікації із природних матеріалів. Практична робота: виготовлення
аплікації із природних матеріалів з використанням клеєного способу з’єднання.
•
|
|
14.
|
•
Робота із
природними матеріалами. Послідовність дій під час виготовлення виробів
із природних матеріалів. Практична
робота:
виготовлення композицій за мотивами казок.
•
|
|
15.
|
•
Робота із
природними матеріалами. Послідовність дій під час виготовлення вирбів
із природних матеріалів. Практична
робота:
виготовлення персонажів казок та мультфільмів із природних матеріалів.
•
|
|
16.
|
•
Прикраси із
паперу.
Оздоблення виробів із паперу. Послідовність дій під час виготовлення прикрас
із парперу. Способи з’єднання окремих частин виробів. Практична робота: виготовлення
новорічних прикрас із паперу.
•
|
Немає коментарів:
Дописати коментар